تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

قفل زیمنسی چیست

قفل-زیمنسی

فهرست مطالب

قفل زیمنسی لوازم جانبی قابل تعویضی هستند که در صنعت برق برای محافظت و یا محدود کردن موقت دسترسی کارکنان و سایرین برای جلوگیری از بروز خطر و سایر موارد استفاده می شود.

این قفل با قفل های خانگی و اداری تفاوتهای زیادی دارد ، مهم ترین تفاوت سهولت در استفاده از قفل های زیمنسی و ارائه باز و بست است. با کمی آزمون و خطا ، متوجه خواهید شد که قفل های زیمنسی آزادانه  حرکت می کنند.

قفل زیمنسی

رایج ترین قفل های زیمنسی که در درب کابینت یا تابلو برق ها نصب می شود ، قفل های زمنسی مثلثی  و پروانه ای است که در ادامه به توضیح  همراه چند نمونه دیگر خواهیم پرداخت.

  بعضی از افراد قفل های زیمنسی مثلثی و مربعی را  کلید مشترک در نوع خود  می دانند.بدین معنی که می توان کلید مثلثی یک نوع را با نوع هم سایز خود باز و بست کرد ، این به خاطر این است که در مکان هایی که تجهیزات مهمی در دسترس نیستند و یا هدف سهولت دسترس پذیری باشد ، استفاده می شود.

در حالی که  این ابزارها از شکل ظاهری ساده ای برخوردار هستند، درب کابینت و یا تابلوها فقط با یک چرخش کلید قفل می شود.

عملکرد قفل زیمنسی

همه قفل ها عمل مشابهی جز قفل را انجام نمی دهند.نکته هائز اهمیت را باید در نوع مواد به کار رفته در اجزای سازنده آنها و نوع طرح ها و اندازه ها و نوع امنیتی که قرار است تضمین کنند ، دنبال کرد.

 این امر یا همان عملکرد با اتصال کلید به پین که در این نوع قفل ها برخلاف سایر قفل ها مخفی  نیست  شروع می شود.وقتی کلید با این بخش که می تواند به شکل مثلثی یا مربعی باشد درگیر می شود ، به راحتی با یک چرخش ساده بادامک به راست یا چپ تغییر جهت می دهد.در بدنه اصلی این قفل ها که به شکل استوانه ای است ،  بدون دخالت پین ها ، جز تعدادی حلقه های مورد نیاز ، اجازه چرخش رابط میان بادامک و کلید فراهم می شود.

بادامک قفل ، که می تواند به صورت عمودی به سمت بالا و پایین امتداد یابد ، محقق می شود. حتی در بعضی از قفل ها چرخش می تواند به صورت مدور و ۳۶۰ درجه باشد.البته این امر در مواردی که امنیت چندان مهم نیست به کار می رود.

انواع قفل زیمنسی

  1. قفل زیمنسی مثلثی

۲. قفل زینسی مربعی

۳. قفل طرح زینمسی

۴. قفل زیمنسی پروانه ای زبانه بلند و زبانه کوتاه

۵. قفل زیمنسی هلالی

و…

همه موارد بالا جرء قفل های پرکاربرد در تابلو برق هستند.قفل های زیمنسی پروانه ای برای افرادی که بیشتر به دنبال قفل های بدون کلید هستند کاربرد دارند.این قفل ها می توانند با دسگیره پلاستیکی و یا فلزی باشند.

قفل های زیمنسی مثلثی و مربعی تقریبا مثل هم هستند و با پوششی از آبکاری نیکل و کروم روانه بازار می شوند.وتنها تفاوت آنها در مثلثی و مربعی بودن آنها است.

قفل های طرح زیمنسی می توانند به صورت  استینلس استیل و یا پلاستیکی باشند و مناسب جهت استفاده در تابلوهای برق صنایع دارویی و غذایی میباشد.و با پوششی از نیکل و کروم هستند.

قفل های زیمنسی در همه طرح ها می توانند به صورت زبانه کوتاه و زبانه بلند باشند.تفاوت خاصی میان زبانه بلند و زبانه کوتاه نیست.اما در مواردی که بعضی از تابلوها سوراخ متمایل به راست دارند و بادامک زبانه کوتاه قصور می کند ، از زبانه بلند استفاده می شود.

ممکن است تابلو برق های شما به صورت طبقه بندی و یا به صورت تو در تو باشد. در این صورت می توانید برای قسمت های درونی ازقفل های ساده و برای قسمت اصلی یا همان درب اصلی از نوع امنیتی استفاده کنید.

و همچنین برای درب سنگین تر و یا در ابعاد بزرگ تر نیز می توانید از چندین قفل در امتداد هم استفاده کنید. به همین دلیل است که

از نظر قانونی و ایمنی برای نگهداری تجهیزات الکتریکی حساس  باید از این تکنیک استفاده کرد. معمولا در محیط های حرفه ای و صنعتی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

ویژگی های قفل های زیمنسی

قفل های زیمنسی  نصب بسیار آسانی دارند و در زمان صرفه جویی مکنند.

در اشکال و اندازه های مختلف هستند.

در فرایند تولید از مواد مرغوب استفاده می شود و از استحکام خوبی برخوردارند.

قبل از برون سپاری ، مورد آزمایش قرار می گیرند.

از آبکاری کروم و نیکل برخوردار هستند و به مدت طولانی عمر می کنند.

مهمترین قسمت فرآیند تولید در همه تجهیزات استفاده از مواد ترکیبی و مستحکم است.بقیه موارد از قبیل رنگ و اندازه بعدا نیز قابل تنظیم و تغییر است.استفاده از مواد بی کیفیت ، علاوه بر نارضایتی ، ممکن است منجر هزینه نامتعادل شود و شما را ملزم کند که به دنبال قفل با کیفیت از قفل فعلی خود باشید.

نحوه نصب

قفل را در درب قرار دهید ،این قفل ها به صورت رزوه ای بسته می شوند و نیازی به ابزار خاصی ندارند. هنگامی کار تمام شد کلید را در قفل  قرار دهید و آن را به دو طرف بچرخاند تا اطمینان حاصل کنید که به درستی نصب کرده اید.این یک مزیت محسوب می شود که بدون اتلاف وقت اضافی و بدون نیاز به ابزار خاصی ،می توان قفل را نصب کرد.البته در این مقاله به کلمه امنیت بارها اشاره کردیم ، و باز تاکید داریم که در موارد مهم از نوع ساده آن استفاده نکنید.

از مزیت های دیگر می توان به سهولت جداسازی اشاره کرد.این سهولت آن را به قفل انتخابی برای یک کار خاص تبدیل نمی کند.اما به میزان محبوبیت آنها اضافه می کند.

بادامک گردان اصطلاحی برای قفل های پروانه ای است که اغلب از یک دسته  پلاستیکی یا فلزی سخت ساخته می شوند. که در آن محرک یا بادامک قطعه چرخشی روی قفل است که کلید آن را دستکاری می کند.یا به عبارتی بدون دستکاری کلید خارجی  بادامک ، پیچ قفل را حرکت می دهد.

بعضی از قفل های زیمنسی حتی به گونه ای طراحی شده اند که همزمان فقط از یک طرف کار می کنند یا مدور نیستند ، بنابراین بسته به انتخاب شما دارد که از کدام نوع استفده کنید.

نکات ایمنی

پیدا کردن قفل های زیمنسی  اصل ، کاملا نقاط ضعف هر جوینده ای است. تقریبا هرکسی در معرض سوء استفاده فروشندگان قرار دارند.و بعضی از شرکت ها می کنند که می توانند جایگزین این ابزارها را به راحتی به دست گیرند.در این میان شرکت کاسپین تجهیز نیرو با بیشینه سابقه این اظهارات را از میان بر می دارد و سابقه درخشان خود را با اطمینان بیان میکند.

برخی از قفل های وارداتی نیز از نظر طراحی بسیار ضعیف هستند.و نمی توانند جایگزین مناسبی برای تولیدات داخلی باشند در این مورد نیز باید خریداران به این نکته به همراه نکات قبلی توجه داشته باشند.چرا که با استفاده از این نوع قفل ها هیچ مزیتی نصیب شما نمی شود و امکان هزینه مجدد بارها و بارها وجود دارد.

خرید

قفل های زیمنسی برای اکثر درب ها مناسب هستند ،  زیرا آنها چند منظوره بسیار خوبی هستند. اما از دید کلی در تابلو برق ها استفاده می شوند.با این حال همیشه توصیه می شود چند نسخه مختلف را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

بدون شک هزینه قفل های مختلف ، متفاوت است .بنابراین اگر نیازی به قفل مستحکم ندارید لازم نیست هزینه بیشتری بپردازید. اما اگر می دانید که امنیت در کار شما مهم تر است ، لازم است که این کار را انجام دهید.

همانطور که می دانید در درجه اول به عنوان یک خریدار ، محیط کاری خود را در نظر بگیرید و سپس نوع قفلی که می خواهید و در انتها از اصل و تقلبی بودن آن اطمینان حصول کنید. با اندکی جست و جو در اینترنت می توانید میزان محبوبیت قفل مورد نظر خود را پیدا کنید و نسبت به گام های بعدی اقدام کنید. شما می توانید قفل هایی برای درب ورودی ، سوله ، گاراژ و حتی وانت های کاری خود از این قفل ها استفاده کنید.

سابقه

طی سالیان متمادی تعداد زیادی از قفل ها در طیف متنوعی تولید شده و به دست مصرف کننده رسیده است.اما با پیشرفت علم و تکنولوژی قفل های قدیمی جای خود را به قفل های جدید داده اند.این قفل ها از ساختمانهای متفاوت و در عین حال ساده برای اعمال باز و بست استفاده می کنند.قفل های زیمنسی با ظاهری مناسب و عملکرد خوب یکی از دستاوردها است.

وقتی یک قفل ساخته می شود ،  تا متفاوت باشد. این بدان معنی است که هر قفل یک کلید متفاوت دارد ، و کلید دیگری روی آن کار نکند.قفل های زیمنسی کلید خور هم وجود دارند که از این مزیت برخوردار هستند.

قفل زیمنسی

هر کدام از قفل های زیمنسی  برای اطمینان ، آزمایش قطعات را پشت سر می گذارند تا از دوام طولانی مدت و عملکرد خوب برخوردار باشند.حاصل اطمینان را سابقه بلند مدت هر شرکت تولیدی نیز گویا است.شرکت کاسپین تجهیز نیرو با بیش از ۱۰ سال سابقه تولید ، با اطمینان گام برداشته است.با ورود به فروشگاه ما از این محصولات با کیفیت برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *