تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

شماره سیم فشاری

فهرست مطالب

شماره سیم فشاری چیست؟

شماره سیم فشاری همانند شماره سیم حلقوی یک ابزار فیزیکی برای انتقال اطلاعات مکانی و جریانی سیم ها و کابل های شماره گذاری شده است.این ابزارها در طیف وسیعی از رنگ ها و کاربردها هستند.

ظهور شماره سیم ها انتقال جریان از یک نقطه به نقطه دیگر را راحت تر کرده و به راحتی با وارد کردن یک سری لیبل اعداد گذاری شده کارها را آسان کرده است.

 یک شماره سیم فشاری ابتدا و انتهای یک کابل را در تابلو برق ها و در تجهیزاتی که آشفته هستند به راحتی مشخص می کند و به شما اطمینان می دهد که جریان های الکتریکی با دقت انتقال می یابند. این ابزارها علاوه بر تجهیزات درونی برای موارد بیرونی نیز کاربرد دارند که در ادامه خواهیم پرداخت.

شماره سیم فشاری

نکات:

برای ارسال جریان از طریق سیم ها و کابل هایی که از این ابزار استفاده می کنند ، باید اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد درست باشد.

در هنگام استفاده از این محصولات با طیف وسیعی از رنگ ها رو به رو هستید  ، در هنگام شماره گذاری از همان رنگ استفاده کنید.

 برای ردیابی و پردازش صحیح شاید نیاز داشته باشید در حین مسیر از چند شماره سیم فشاری استفاده کنید ، تا جایی که لازم باشد این کار را تکرار کنید.

ایمنی

طبق آمارها، درصد بالایی از حریق‌ها ناشی از استفاده نامطلوب از کابل های برق در ساختمان‌ها می‌باشد. سیم کشی بدون در صنایع برق بدون شماره سیم یک روش سنتی است و با توجه امنیت توصیه نمی‌شوند.البته حرائق دلایل دیگری هم دارد ، مثلا برای همگی مصرف‌های روشنایی ساختمان از سیم ۱٬۵ و در پریزها از سیم ۲٬۵ استفاده می‌گردد، اما بعضی از افراد این استانداردها را رعایت نکرده و بعدا دچار مشکلاتی می شوند.

شماره سیم فشاری

کاربرد شماره سیم فشاری

شماره گذاری کابل و سیم با این روش و چه به روش های دیگر مثل رنگ بست ها و سر سیم ها در شناسایی ، مونتاژ و تعمیر پانل های کنترل برق و تابلو برق های بزرگ بسیار مهم است. این هزینه اولیه است که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های کار در صورت نیاز به تغییرات یا تعمیرات در سیستم هایی می شود که روی آنها کار می کنید.

خرید شماره سیم فشاری

در اینجا چند سوال اساسی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین نوع را انتخاب کنید:

آیا برای مصارف داخلی است یا خارجی؟

منظور از مصارف داخلی و خارجی این است که برای درون تابلو برق ها است یا خارج از تابلو برق ها.

شماره سیم فشاری که خریداری کرده اید در معرض کدام محیط یا مواد قرار می گیرند؟

محیط نیز بیشترین عامل را در انتخاب نوع شماره سیم فشاری دارد ، برای مثال در محیط هایی که بیشتر در معرض شرایط دمایی قرار دارد از شماره سیم هایی با پوشش مناسب تر باید استفاده کرد.

طول سیمی که برای شماره گذاری علامت گذاری می کنید چقدر است؟

در دست داشتن اطلاعات قبلی از طول و قطر سیم هایی که قرار است شماره گذاری کنید نیز کمک شایانی در خرید این محصولات خواهد کرد.

شماره سیم فشاری

ویژگی های شماره سیم فشاری

ارائه شناسایی کامل سیم کشی و برچسب برای طیف گسترده ای از صنایع و کاربردها.

برای شناسایی دقیق و برچسب گذاری در محیط داخلی یا خارجی

 از ویژگی های دیگر به انعطاف پذیری این محصولات می توانیم اشاره کنیم که شامل سیم کشی و شماره گذاری کابل ، بر روی کابل هایی که قابل انقباض در گرما و انبساط در سرما هستند.این یک مورد بسیار مهم می باشد که در محیط هایی که تنش های دمایی وجود دارد ، از شماره سیم هایی استفاده کنیم که در این شراط مقاومت خوبی نشان می دهند.

شماره گذاری سریع ، آسان و مقرون به صرفه و طراحی شده برای شناسایی مشخصات پورت ورودی و خروجی در تابلو برق ها

قابل استفاده در محیط های مسکونی ، تجاری و اداری

این محصولات در تنوع رنگی متناسب با ترجیحات طراحی وجود دارند یا به کاربران کمک می کنند تا یک سیستم منحصر به فرد با کد رنگ برای کمک به شناسایی آسان کابل ها بپردازند.

یک ویژگی خاص این است که اکثر برچسب های لمینت محافظ

شماره سیم فشاری

کاربرد

در مکان هایی از قبیل: تابلوهای خانگی ، ایستگاه کاری ، کارگاه های بزرگ و کوچک  یا در هر مکان که دارای کابل های زیادی در یک مکان باشد و احساس بسیار آزار دهنده ای می دهند ، داشتن چنین محصولی می تواند بزرگ ترین کمک را موجب شود. چینش صحیح سیم ها در تابلو برق ها یکی از حساس ترین موردها است که با استفاده از این تکنیک بسیاری از خطرات داخلی و خارجی خنثی خواهد شد.

به خصوص وقتی همه سیم ها به یک شکل هستند و در آشفتگی درون تجهیزات دچار سردر گمی هستید.

شماره سیم فشاری کابل و سیم یک راه حل آسان برای مدیریت ساماندهی این قطعات است. توجه داشته باشید که این ابزارها انواع مختلفی دارند ، از جمله شماره سیم های از قبل چاپ شده ،شماره سیم های خالی که می توانید روی آنها بنویسید و شماره سیم های قابل چاپ که می توانند روی چاپگر برچسب سفارشی شوند.

 انواع مختلفی از برچسب های شناسایی برای سیم های برق وجود دارد ، از جمله بر چسب لیبل و…، در صورت نیاز به امکان جدا کردن و جایگزینی آنها برای داشتن ظاهری تمیز ، حتی می توانید از شماره های حک شده شماره ها برای برچسب گذاری کابل ها و سیم ها استفاده کنید.

در همه مواردی را که در بالا بیان کردیم برای شماره گذاری به انواع مختلفی از سیم ها با قطرهای متفاوت هستند که برای ایمن سازی تمام سیم ها ، کابل ها و لوله های خود به این محصولات نیاز دارید.

شماره گذاری و مدیریت ها

بدون شک وقت گذاشتن برای شماره گذاری و شناسایی صحیح کابل هایتان راهی کم هزینه و کم تلاش برای اطمینان از این است که دیگر مجبور نیستید کابل های خود را دوباره چک کنید که آیا درست بسته اید یا نه.

مهم است که کابل های خود را شماره گذاری کنید ، اگر هنگام سیم کشی ، از این ابزارها غافل باشید در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد ، در حالی که با استفاده کردن از این ابزارها در آینده هنگام ورود و انجام تعمیر و نگهداری یا از بین بردن و تلاش برای فهمیدن اینکه کدام کابل در یک مجموعه پیچیده به کدام سمت منتهی می شود کمک می کند.

روند تولید شماره سیم فشاری

این محصولات با وجود اینکه کوچک هستند ولی با کاربرد مهم خود در فرایند سیم کشی از بسیاری از خطرات جلوگیری می کنند. تولید این محصولات باید به گونه ای باشد که علاوه بر مقاومت در برابر حرارت و سایر عوامل محیطی ، دارای انعطاف بالایی باشند تا در حین جاگذاری دچار مشکل نشوند.در مواد اولیه این محصولات از موادی استفاده می شود که این قابلیت ها را داشته باشند.

در ابتدا باید بدنه این محصولات به طور جداگانه تولید و سپس شماره ها و اعداد بعدا به صورت لیبل و یا حک شده روی این محصولات قرار گیرد.

نصب

شماره سیم های فشاری کابل معمولا به صورت سری تولید می شوند ، و به صورت حلقه های تو خالی که قرار است به دور کابل ها (یا بسته های کابل) حلقه شوند یا به عبارتی نصب شوند.

بر روی شماره سیم ها یک برچسب عدد وجود دارد که به منظور شناسایی کابل شماره گذاری شده از سیم های اطراف آن می باشد.

این شماره سیم ها به اندازه ای مهم و مفید هستند که کابل ها مهم هستند ، بعضی از این شماره سیم ها در جای خود چرخانده می شوند و به عدد وشماره ای دیگر تبدیل می شوند این تکنیک به خاطر این است که دیگر مجبور نباشید تا برای تعویض یک شماره آن را از حلقه کابل خارج کنید.

برای نصب ابتدا قطر کابل خود را مشخص کنید و بعد از آن به راحتی این ابزارها را از قسمت شیار دارد آن نصب خواهید کرد، این ابزارها به قدری منعطف هستند که هنگام نصب امکان شکستن ندارند.توجه داشته باشید که از یک رنگ برای شماره گذاری استفاده کنید.

نتیجه:

نشانگرهای سیم یا همان شماره سیم های فشاری به طور معمول به دور کابل قرار می گیرند و دارای یک علامت شناسایی هستند ، معمولا یک عدد با یک رنگ مشخص هستند، بنابراین می توانید به راحتی با یک نگاه کابل را شناسایی کنید.

این ابزارها با استفاده از اعداد ۰ تا ۹ روی بدنه خود حک یا برچسب گذاری شده اند و به راحتی در محیط های گرم و مرطوب از بین نمی روند.

اگر در محیطی به یک شماره سیم فشاری احتیاج دارید شرکت کاسپین تجهیز نیرو با قابلیت تولید محصولاتی ایده آل ، کاملا گزینه مناسب برای انتخاب شماست. با ورود به فروشگاه ما یک محصول کاملا مناسب برای سیمها و کابل های خود پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *