تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

بست کمربندی پلاستیکی

بست-کمربندی-پلاستیکی

فهرست مطالب

بست کمربندی پلاستیکی که به کراوات های کابلی هم مشهور هستند یکی از محصولات کاربردی و امنیتی در تابلو برق ها است که در اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارند.

در حقیقت این ابزارها نوعی نگه دارنده وسایل ، در درجه اول کابل ها و سیم ها و سپس در موارد عمومی دیگر می باشند که با نام تجاری بند زیپ هم شناخته می شوند.اکثر کاربران به خاطر نام های القاب شده به این محصولات ، آن را به اشتباه متمایز از هم می دانند در حالی که همه ی این نام ها و برند ها به بست کمربندی پلاستیکی اطلاق می شوند.

بست کمربندی پلاستیکی

این ابزارها به دلیل هزینه کم و سهولت استفاده آنها و هم چنین مقاومت بالایشان در همه جا استفاده می شوند و در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی علاوه بر تابلو برق ها در موارد دیگر هم کاربرد دارند.

بند کابل های معمولی ، که به طور معمول از نایلون ساخته می شوند ، دارای یک قسمت نوار انعطاف پذیر با دندانه هایی است که با یک پین ، در قسمت سر درگیر می شود و یک ضامن ایجاد می کند تا با کشیده شدن انتهای آزاد قسمت نوار ، بند کابل محکم شود و باز نشود.

برخی از کراوات ها و بست های کمربندی پلاستیکی شامل زبانه ای است که می تواند فشرده شود تا ضامن را آزاد کند تا کراوات شل یا برداشته شود و دوباره اگر خواستید مورد استفاده قرار گیرد.بعضی از نسخه های فولاد ضد زنگ ، برای کاربردهای خارجی و محیط های مرطوب هم وجود دارند که در ادامه به توضیح آن نیز خواهیم پرداخت.

بست کمربندی پلاستیکی

مکانیزم ضامن دار روی سر کراوات کابل

بعضی از بست های کمربندی دارای ضامن خودکار هستند و به راحتی می توان آن ها را استفاده مجدد کرد.بدین صورت که پس از وارد کردن سر بست کمربندی به قسمت ضامن دار ، آن را فشرده و رها کنید توجه کنید که به یک بار این دکمه را فشار دهید ، چون در حالت دوم این بست باز خواهد شد که در بعضی مواقع متوجه آن نخواهید شد و به لحاظ امنیتی بعد از مدتی دچار مشکل خواهید شد.بعد از فشردن این ضامن ، بست چفت می شود و کابل ها و سیم ها به صورت یکپارچه در یک محل در آمده و منظم می شوند.

متداولترین بست های کمربندی پلاستیکی کابلی ، شامل یک نوار نایلونی انعطاف پذیر با یک دنده یکپارچه است که در یک سر آن یک ضامن چفت شونده قرار دارد و هنگامی که نوک بست کابل از طریق محفظه ضامن دار کشیده شد و از آن عبور کرد ، از عقب کشیدن آن جلوگیری می شود.

نکته:

می توانید چندین دسته کابل های دسته بندی شده را در نهایت درون یک بست کابل بزرگتر قرار دهید و به فضای تابلو برق های خود جلوه بهتری بدهید.البته بهتر است در چنین مواقعی از بست های کمربندی با سایزهای بزرگ تر استفاده کنید ، چرا که فشار زیادی را باید متحمل شوند و به لحاظ امنیتی نیز ایجاب می کند که از چنین تکنیکی استفاده کنیم.توجه داشته باشید که حلقه حاصل ممکن است محکم تر کشیده شود و باعث آسیب رساندن در چنین حالتی به خود و سایر بست های کمربندی و همچنین از همه مهم تر به کابل ها و سیم ها شود.

برای اعمال گره کابل با درجه کشش خاص ممکن است از دستگاه یا ابزار کشش بست کمربندی استفاده شود. این ابزار به خاطر این است که ممکن است باعث آسیب در کشش دستی شود.

بست کمربندی پلاستیکی

تولید

به منظور افزایش مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش در کاربردهای بیرونی از این بست ها ، جنس آن را از نایلون حاوی حداقل ۲٪ سیاه کربن برای محافظت از زنجیرهای پلیمری و افزایش طول عمر این بست ها استفاده می شود.

انواع بست کمربندی

بست کمربندی پلاستیکی:

بست های کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون مقاوم بوده و بیشتر در رنگ های مشکی ، سفید ، قرمز ، آبی و زرد دیده می شوند. بست های کمربندی پلاستیکی در انواع مختلفی از سایز ها وجود دارند.بست های نازک تر برای دسته بندی های کوچک تر و بست های بزرگ تر هم می توانند برای یک مورد و هم برای جمع کردن دسته های کوچک تر در یک مکان شلوغ به کار گرفته شوند.

بست کمربندی استیل

بست های کمربندی از جنس استنلس استیل برای کاربردهای ضد شعله و حرارت نیز وجود دارند که با هدف جلوگیری از فرسودگی زودتر و استقامت در رطوبت تولید شده اند.روکش این بست ها گالوانیزه بوده و مقاومت خوبی در شریط محیطی مختلف از خود نشان می دهند.

این ابزارها برای مواردی سنگین تر ساخته شده اند در مواقعی که کابل ها بیش از اندازه سنگین باشند ، بست کابل های پلاستیکی کوچک تر مقاومت نکرده و یا در دراز مدت پاره خواهند شد که باید به این امر نیز توجه کرد.

تاریخچه بست کمربندی پلاستیکی

ایده بست های کمربندی در سال ۱۹۵۶ در هنگام گشت و گذار در تاسیسات ساخت هواپیمای بوئینگ به لوگان رسید. سیم کشی هواپیما در آن زمان اقدامی دست و پا گیر و مفصل بود ، شامل هزاران سیم در محل با گره های طناب نایلونی بافته شده که انتظارات را بر آورده نمی کرد ، در این حال لوگان متقاعد شده بود که برای انجام این وظیفه مهم باید راهی آسان تر باشد.

اولین بار بست ها توسط توماس و بتس در سال ۱۹۵۸ با نام تجاری تای رپ در یک شرکت برق تولید شدند این بست ها در ابتدا یک دندانه داشتند و از آن برای اولین بار در سیم کشی های داخل هواپیما استفاده شد.بعدا بست های نایلونی و یا همان پلاستیکی و فلزی با دندانه های بیشتر تولید شدند. با گذشت سالها ، این طرح به تعداد زیادی توسعه یافت.

در ایران نیز بست های کمربندی در حدود ۲۵سال است که تولید می شوند و از آن ها در صنایع مختلف استفاده می شود.

ویژگی های بست کمربندی پلاستیکی

در موارد بزرگ تر آن ها ، می توان استفاده مجدد از آن ها کرد.اما در مورد بست های کوچک تر باید توجه داشته باشید که برای یک بار بسته می شوند و برای یک بار از میان برداشته می شوند.

در بعضی مواقع با قرار دادن و چرخاندن یک پیچ گوشتی کوچک بین ضامن و ماسور ، کوچک ترها را می توان با آسیب کم یا بدون آسیب دوباره باز کرد اما از لحاظ امنیتی کار درستی نمی باشد.

این ابزارها بیشتر در محیط داخلی استفاده می شوند.

در رنگهای مختلف برای شناسایی با رنگها هم می توان استفاده کرد.برای مثال سیم و کابل های یک دسته را از نوع فاز یا نول و یا ارت قرار دهید  و رنگ آن دسته را برای شناسایی بهتر به رنگ خاص در بیاورید.توصیه ما این است که برای دسته های فاز از رنگ آبی و یا مشکی و برای نول از رنگ سبز و یا زرد و برای ارت از رنگ سفید استفاده کنید.این تکنینک می تواند در سرسیم های حلقوی ، سرسیم های دوشاخ و موارد دیگر نیز استفاده شود.

روند نصب سریع تری دارند و در کم ترین زمان و هزینه نصب می شوند.این می تواند در مدیریت برنامه های شما مفید باشد.

و همچنین:

بستن ایمن تر این ابزارها یکی از ویژگی های دیگر این محصولات است که قال توجه بیشتر در صنعت برق است.

اتصالات کابل یا همان بست های پلاستیکی دارای طراحی انعطاف پذیری هستند و در اثر کشیدن بیش از حد شکسته و یا خم بر نمی دارند.

در موارد ضامن دار مکانیسم آزاد سازی سریع تری دارند.در مواقعی که اضطراری به نظر برسد می توان نوع ضامن دار آنها را به راحتی با فشردن یک ضامن باز کرد.

این بست ها استاندارد بوده و برای شناسایی علاوه بر استفاده از رنگ ها می توانید از یک برچسب برای شناسایی روی استفاده کنید.

مقاوم هستند و برای کابل های سنگین تر هم به کار گرفته می شوند و نیازی به اتصال اضافی بست ها نیست.

جنس مواد بست های پلاستیکی

مواد نقش مهمی در تعیین کاربرد یک محصول دارد. به عبارتی هر محصول با کیفیت ، کاربرد فراوانی خواهد داشت.در بست های کمربندی پلاستیکی نایلون متداول ترین ماده برای این محصولات است ، نایلون ماده ای سخت با مقاومت و تنش حرارتی  بالا است که در برابر سوخت ها و بیشتر مواد شیمیایی مقاومت می کند.

مواد نایلونی را می توان برای قرار گرفتن در معرض مداوم یا طولانی در معرض دمای بالا تا ۲۵۰ درجه فارنهایت قرار داد.

خرید

اگر به دنبال اتصالات کابل مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستید در مواقع خرید همه جوانب را در نظر بگیرید ، اکثر این بست ها با ماده ای از پلی پروپیلن نیز ساخته می شوند که در برابر اسیدها ، الکلهای پلی هیدریک ، و موارد دیگر مقاومت می کنند.اما بهترین انتخاب می تواند بست هایی که از جنس نایلون هستند باشد چرا که پلی پرولین ها مقاومت کششی کمتری نسبت به نایلون دارند.

شرکت کاسپین تجهیز نیرو با تولید این محصولات با کیفیت بالا عرضه و تقاضا را در سطح متعادلی برقرار کرده و با تولید روز افزون گامی موثر در اقتصاد داخلی دارد.می توانید همه ی این محصولات و انواع لوازم جانبی تابلو برق را با ورود به فروشگاه ما با کیفیت های مختلف در اندازه های متفاوت بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *