تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

قفل پروانه ای چه کاربردی دارد

فهرست مطالب

قفل پروانه ای از مجموعه قفل های جدید در تابلو برق است که به منظور باز و بست کردن سریع درب تولید شده است.در ادامه به تشریح بیشتر این قفل ها خواهیم پرداخت.

قفل پروانه ای

اگر بخواهیم تعریف کلی از قفل ها داشته باشیم ، قفل ها ابزار مکانیکی ، که از مکانیزم های متفاوتی در اجزای درونی برای باز و بست درب ارائه می دهند. به عنوان مثال قفل های زیمنسی مثلثی به ساده ترین شکل اما قفل های آویزخور از قفل ثانویه نیز برخوردار هستند.

در حقیقت این قفل است که به موجب آن به کلید اجازه می دهد مکانیزم خود را برای چرخش استفاده کند. یک قفل می تواند از یک تا بسیاری از قطعه های کوچک استفاده کند تا با ترکیب این اجزاء قطعات درگیر و در نتیجه قفل آزاد شود.

قفل های قدیمی تر از پین ها برای اعمال باز و بست استفاده می کردند اما در این ابزارها از پین خبری نبوده و سهولت دسترسی را به واسطه این امر بالا برده است.این ابزارها از کلید استفاده نمی کنند و می توانند برای کار بردهای مختلف استفاده شوند.

کاربرد قفل های پروانه ای

قفل های پروانه ای در مواردی که از تابلو برق ها در صنایع مختلف استفاده می شوند ، کاربرد دارند و می توانند در انبارداری ها و موارد عمومی تر کاربرد داشته باشند.

برای جلوگیری از سوء قصد و یا موارد امنیتی دیگر از قفل های کلید دار استفاده کنید و از این قفل ها در موارد داخلی استفاده کنید.

قفل های زیادی در بازار وجود دارند که مکان های مختلف استفاده می‌شوند.همه این قفل ها در جای خود کاربرد و محبوبیت خاص خود را دارند.نکته مهم اینجاست که کدام قفل برای کجا استفاده خواهد شد ، پس در انتخاب خود باید دقت های لازم را داشته باشید.

قفل پروانه ای

انواع قفل های پروانه ای

پروانه ای زبانه کوتاه

این قفل ها دارای زبانه ی کوتاه می باشند و کمی عریض تر از نوع زبانه بلند.این ابزارها دارای پوسته آبکاری شده از فلز هستند که برای طول عمر محصول کمک زیادی می کند.

پروانه ای زبانه بلند

این قفل ها دارای زبانه ی بلند می باشند و باریک تر از نوع زبانه کوتاه.این ابزارها نیز دارای پوسته آبکاری شده از فلز هستند که برای طول عمر محصول کمک زیادی می کند.

قفل های پروانه ای از  مجموعه قفل هایی  هستند که برای حرکت چرخشی از پیچ و مهره در قفل استفاده می کنند و در ساده ترین شکل درب های تابلویی قرار می گیرند.

در ادامه به تشریح قسمت های مختلف این قفل می پرداریم:

اجزاء قفل های پروانه ای

مهره:

مهره شامل یک حلقه فلزی تو خالی که روی بدنه قرار دارد و در نوع بدنه پلاستیکی از جنس پوسته ای بی اس و در بدنه آهنی از جنس فلز می باشد.این قطعه با پوششی از آبکاری فلزی است.

زبانه:

زبانه ابزاری که در قسمت تحتانی قرار دارد و به شکل زبانه کوتاه و زبانه بلند می باشند.زبانه نیز با پوششی از آبکاری فلزی می باشد.تفاوت زبانه کوتاه و زبانه بلند در این نوع قفل ها با سایر قفل های دیگر در زبانه این است که قطر زبانه کوتاه نسبت به بقیه عریض تر است.

بدنه:

بدنه در این ابزارها در دو جنس آهنی  و پلاستیکی ای بی اس است که از لحاظ  مقاومت  تقریبا با نوع آهنی نیز  برابری می کند و تنها در قیمت آنها متفاوت هستند.نوع آهنی با پوششی از آبکاری کروم است.

تفاوت قفل های پروانه ای با قفل های الکترونیکی

قفل های الکترونیکی با استفاده از جریان الکتریکی کار می کنند و معمولا به سیستم های کنترلی  دسترسی دارند. قفل های الکترونیکی علاوه بر پین که در قفل های استاندارد و کلید خور استفاده می شود ، با استفاده از بخشی به نام محرک ، پیچ یا سیلندر را به موتور درون درب متصل می کند.

 کارکرد انواع قفل های الکترونیکی شامل موارد زیر است:

در صورتی که کلید صحیح وارد شود ، کلید دارای یک سری شیار در دو طرف خود است که قفل ، کلید را به داخل آن هدایت می کند. هنگامی که کلید به داخل قفل وارد می شود ، شیارهای افقی کلید با بخشهایی که در مجرای قفل قرار دارند همسو می شوند و اجازه ورود به سیلندر را می دهند.

قفل هایی الکتریکی که از مکانیزم کاملا متفاوتی برای باز و بست درب استفاده می کنند نسبتا گران تر هستند و با اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند و اغلب در درب اتومبیل و در درب های ورودی استفاده می شوند.

قفل های هوشمند در یک سیستم خود بدون کلید بوده و از راه دور با یک فرستنده رادیویی کلید هوشمند کار می کنند. این قفل ها فقط یک بارکد معتبر خاصی را می پذیرند. و کلید هوشمند با هر بار فشار دادن دکمه ، کد متفاوتی را منتقل می کند.

 به طور کلی این قفل ها برای کنترل از راه دور هستند و در مواردی شامل: درب های اتومبیل ، پارکینگ ها ، در مناطق مسکونی و موارد دیگر استفاده می شوند.

در حالی که قفل های پروانه کاملا متفاوت از این ابزارها بوده و سیستم ساده تری دارند.در مقالات دیگر مربوط به قفل های پروانه ای بیشتر درباره عملکرد این محصولات آشنا خواهیم شد.

قفل پروانه ای

عامل اصلی باز شدن از راه دور از طریق انتقال رادیویی ، فشردن یک دکمه پنل همراه است.این قفل ها می توانند با تلفن های هوشمند نیز کنترل شوند.

مدیریت تولید

شاید قفل را یک ابزار ساده می پندارید ، قفل سازی یک تجارت سنتی است و در بیشتر کشورها نیاز به گذراندن دوره کارآموزی دارد. این آموزش ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است ، قفل ها ممکن است تجاری ، سازمانی یا موارد دیگر باشند.

از نظر تاریخی ، قفل سازان قفل های کاملی نسبت به زمان خود از جمله قطعات تشکیل دهنده آن را ساخته یا تعمیر کرده اند اما افزایش تولید انبوه باعث ارزان شدن  و در نهایت باعث ناکار آمدی آنها می شد این مورد تنها در مورد قفل ها نیست و به مواردی چون بست های کمربندی ، لولا ها و مواردی از این قبیل نیز صدق می کند.به عبارتی درهر زمانی  عدم مدیریت صحیح در یک جامعه ، یک مشکل بزرگ محسوب می شود.به عبارتی باید با توجه به نیاز جامعه تولید شوند تا کالای جدید و به روزتری در عرصه تولید قرار گیرند.

قفل های پروانه ای با اندازه ای کوچک و مناسب برای انواع تابلوبرق ها دارای وزن سبک تری نسبت به سایر قفل ها هستند.اکثریت قریب به اتفاق این قفل ها از طریق تعویض های مشابه قابل تعویض می باشند ، بسیاری از این قفل ها بر روی درب های مختلف نیز کار می کنند ، از جمله درب های انبار و موارد دیگر.

ویژگی ها

جدای از ویژگی هایی که در مثال‌های بالا بیان کردیم ، با توجه به تجربیات خودمان هم می‌توانیم تا حدی از ویژگی های قفل های پروانه‌ای آشنا باشیم و بهتر درک و لمس کنیم.

در بازار محصولات خود و لوازم مورد استفاده در منزل ، حتما از این محصولات استفاده می کنید. همچنین، در یک کسب و کارخود ، احتمالا از این محصولات پرکاربرد استفاده می کنید.ویژگی های این قفل ها را تنها با استفاده از آنها می توان بهتر درک کرد.اما ما به چندی از ویژگی های کلی در این جا بسنده می کنیم:

مناسب برای انواع درب ، خواه تابلویی باشد یا غیر تابلویی

دارای آبکاری مناسب با کروم در زبانه و نیکل در بدنه ، که می تواند عمر محصولات را افزایش دهد.

دارای دستگیره متفاوت از دستگیره های دیگر قفل در نوع هم نوع خود.دستگیره این قفل ها در دو حالت ، یک طرفه و دو طرفه و بدون پیچ و به همراه پیچ است.

دارای زبانه کوتاه و زبانه بلند هستند که با توجه به درب های مختلف ، استفاده از آنها نیز متفاوت خواهد بود.

قفل پروانه ای

قیمت

در بازار بورس قفل نیز ، رفتار های صعودی و نزولی را مشاهده خواهیم کرد ، قیمت قفل ها را به راحتی می توانید در سایت های فروشنده  مشاهده و پیگیری کنید.قیمت این قفل ها با توجه به اندازه و طرح ها متفاوت خواهد بود. و معمولا هر لحظه قیمت های به روز شده آن را در سایت قرار می دهند.البته راه های مختلفی برای پیگیری این قیمت ها وجود دارد ، تنها موردی که در این زمینه هائز اهمیت است این است که به قیمت های شایعه ای گوش ندهید ،  حتی اگر این قیمت بسیار کم بوده باشد.

امنیت در خرید

به یک مثال در این زمینه می پردازیم:

وقتی از یک محصول برندی ، در طولانی مدت استفاده می شود ، دستخوش تغییرات سود جویان قرار خواهد گرفت ، احتمالا اگر این تغییرات در صورت موفقیت ، قابل لمس نباشد ، این فرد انگیزه‌ی بیشتری برای فروش ارزانتر خواهد داشت و در گام های بعدی هم ، به خاطر سابقه‌‌ی قبلی‌ خود ریسک کمتری در فروش خواهد داشت و خریدار در بلند مدت ، احتمالا به وضعیت این محصول پی خواهد برد.به عبارتی به موارد امنیتی در هنگام خرید باید توجه ویژ ه ای شود.

با وجود همه‌ی توضیحات و مثال‌های فوق ، دقت داشته باشید که قفل های پروانه‌ای نیز در معرض افراد سود جو قرار دارند.

شرکت کاسپین تجهیز نیرو نیز از همین اصل یعنی استانداردها ، پیروی می‌ کند و بهتر است بدانید که فروشگاه کاسپین تجهیز نیرو یک فروشگاه اینترنتی موفق در زمینه لوازم تابلو برق و یرق آلات است.این شرکت محصولات خود را همه روزه در سایت قرار می‌ دهد و آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *