تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

لولا اشپیل

لولاهای اشپیل

فهرست مطالب

لولاهای اشپیل یکی از انواع لولاهای مورد استفاده بر روی درب تابلو برق ها میباشد. قبل از توضیح لولاهای اشپیل در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با تاریخچه لولاها بیان میکنیم.

تاریخچه:

لولاها که در قدیم با نام لولب شناخته شده بودند، ابزاری است که جهت وصل کردن دو قطعه به کارمیرود به طوری که یکی از قطعات و یا هر دو قطعه بتواند حول محور لولا چرخش داشته باشد.

لولاها نخستین بار از طریق کشورهای اروپایی وارد کشور شدند اما به مرور زمان با افزایش نیاز به این ابزار، بخش عمده ای از واردات ما از طریق کشور چین صورت گرفت. اما اکنون تعدادی از تولیدکنندگان داخلی دست به تولید انواع لولاها زده اند تا در تولید این کالا خودکفا شویم این امر نه تنها موجب کاهش هزینه تمام شده لولا در اثر تغییرات بازار ارز میباشد بلکه موجب به کارگیری نیروی جوان ایرانی و همچنین موجب ارز آوری با صادرات محصولات به سایر کشور ها میشود.

لولاهای اشپیل

اجزای تشکیل دهنده:

لولا های اشپیل دارای ساختار و ظاهر به نسبت ساده ای میباشند و در کل از سه قسمت تشکیل میشوند:

۱- اشپیل:

نامگذاری این لولا براساس همین جزء صورت گرفته است اما ممکن است کلمه ی اشپیل برای شما ناآشنا باشد اگر شما یک لولا اشپیل را در دست خود بگیرید خواهید دید که یک میله ای از قسمت فوقانی قفل وارد شده و از قسمت انتهایی قفل خارج شده است این میله همان اشپیل میباشد . اشپیل از میان دو قسمت، بدنه و رابط عبور میکند که موجب جایگیری این دو در درون یکدیگر میشود. بدنه بر روی چهارچوب و رابط بر روی درب نصب میشود و بعد این دو قسمت به وسیله اشپیل به یکدیگر متصل و موجب اتصال لنگر درب با چهارچوب و در نتیجه موجب حرکت در حول محور لولا میشود.

اشپیل دارای انواع مختلف سوزنی، سنجاقی، فنری و کله گاوی میباشد که برای صنایعی همچون مقره سازی و خودروسازی و…به کار میرود و اشپیل ها با انواع جنس های استیل، برنجی، آهنی، مسی ساخته میشود که تک تک آنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

لولاهای اشپیل

۲- بدنه:

بدنه قسمتی از لولا است که در قسمت میانی خود رابط را در درونش جای میدهد ومعمولا از جنس آهنی ساخته میشود ولی نمونه پلاستیکی هم دارد.

۳- رابط لولا:

محل قرارگیری آن درون بدنه است و در قسمت پشتی خود یک پیچ دارد که برای اتصال به درب استفاده میشود .

لولاهای اشپیل

انواع لولا ها اشپیل:

۱- لولا اشپیل زبانه کوتاه

۲- لولا اشپیل پایه دار

۳- لولا اشپیل زبانه بلند

باید توجه کنید که اگرچه لولاهای اشپیل برای مصارف بسیاری کاربرد دارند اما بهتر است از این لولا برای درب های سنگین استفاده نشود چون این لولا ها برای درب های معمولی و نه چندان سنگین طراحی شده اند.

خرید:

برای خرید یک لولای متناسب با نیازتان، حتما قبل از خرید باید تمام ویژگی ها درب را درنظر بگیرید وزن در و جنس درب از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. بعد از مشخص کردن نیازمندی هایتان، نوبت به شناخت کلی انواع و اقسام لولاها و کاربرد های هریک از آنها میرسد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نیازتان داشته باشید. بعد از پشت سرگذاشتن این مسیرها نوبت به خرید از یک برند معتبر میباشد چون همانطور که گفتیم بخش عمده ای از این لولاها از طریق واردات تامین میشوند و در داخل کشور تولید نمشوند بنابریان در بازار نمونه های تقلبی این لولا با کیفیت نامناسب موجود است.

در اینجا به شما یکی از معتبرترین شرکت های فعال در حوزه تولید و عرضه انواع لولا و سایر لوازم جانبی تابلوبرق را به شما معرفی میکنیم نام این شرکت کاسپین تجهیز نیرو است که با بیش از ۱۰ سال سابقه یکی از فعالان بزرگ این حوزه میباشد. برای مشاهده و خرید محصولات این شرکت به سایت فروشگاهی آن مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *