تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

لولا دو تیکه

فهرست مطالب

قبل از توضیح لولا دو تیکه در ابتدا شرح مختصری در رابطه با تاریخچه درب و لولا بیان میکنیم:

تاریخچه درب در ایران:

نخستین درب هایی که در ایران مورد استفاده قرار میگرفتند، درب های چوبی بودند. طراحی درب های چوبی ارتباط مستقیمی با فرهنگ ما ایرانی ها داشت. بر روی درب های چوبی قدیمی، دو کوبه وجود داشت یک کوبه بر روی سمت چپ درب و یک کوبه بر روی سمت راست درب. کوبه ای که در سمت چپ وجود داشت یک قطعه فلزی با ضخامت بیشتری بود که این کوبه توسط مردان مورد استفاده قرار میگرفت و به اهالی خانه میفهماند که جنسیت میهان مرد است از طرفی کوبه که در سمت راست وجود داشت قطعه فلزی با ضخامت کمتر بود که توسط خانم ها مورد استفاده قرار میگرفت و به اهالی خونه مونث بودن جنسیت مهمان را میرساند. صاحب خانه با توجه به صدای کوبه که اگر بم بود متوجه مهمان مرد میشد و با یک پوشش مناسب ظاهر میشد.

اما اگر برای شما سوال پیش آمده که اولین درب را چه کسی ساخته است باید بگوییم که، نقاشی ها و طراحی های باستانی که واقع معبدی در مصر، دیده شده است تخمین زده شده که حدودا برای ۴۰۰۰ سال پیش است، در این نقاشی ها استفاده از درب ها به چشم میخورد پیش بینی شده که اولین درب های مورد استفاده توسط انسان سنگی بوده است و بعد از آن استفاده از درب های چوبی متداول شده است. اولین درب های چوبی در قرون وسطی برای معابد و کلیساها مورد استفاده قرار میگرفت.

لولا دو تیکه

تاریخچه لولا:

لولاها یکی از مهم ترین اختراعات بشر میباشد که زمان نخستین بار استفاده از لولا مشخص نیست ولی تخمین زده شده که حدودا به ۱۶۰۰سال قبل از میلاد برمیگردد. اکتشافات بشر در هاتوسا نشان میدهد که نخستین لولاها برای متحرک کردن اجسام بزرگ وسنگین استفاده میشد. استفاده از لولاها برای صاحب خانه های متوسط در ممکن نبوده بلکه فقط برای ساختمان های بزرگ و عمومی همچون معابد به کار گرفته میشدند.

علاوه براین میتوان مصریان را در شکل گیری اولین لولا گنجاند چرا که لولاهایی که در میان خرابه های این کشور پیدا شده است حدودا به ۶۵۰-۷۶۰ سال قبل از میلاد برمیگردد.

ولی کسانی که منجربه توسعه لولاها شدند بابلی ها و آشوری ها بودند. بعد از آنها رومی ها با بهره گیری از فناوری، موارد استفاده از لولاها را بسیار گسترش دادند و لولاها را نه تنها برای درب ها بلکه برای وسایل خانه همچون کابینت ها و کشوها و…استفاده میکردند.

در قرن ۱۶یا۱۷ میلادی بود که برای ساخت لولاها از انواع فلزات مستحکمی همچون فلزات استفاده میشد و به مرور ویژگی ظرافت و سبک بودن به لولاها اضافه شد.

لولا دو تیکه

لولا دو تیکه:

لولا دو تیکه دسته ای از انواع لولاها ها هستند که ساختار این لولاها از دو قسمت تشکیل شده است، یکی از قسمت ها دارای فرورفتگی و قسمت دیگر دارای یک برآمدگی لوله ای مانند میباشد که بعد از نصب هر قطعه روی لنگر درب و چهارچوب این دو قسمت درون هم جای میگیرند و موجب متصل شدن لنگر درب به چهارچوب میشود.

موارد استفاده و کاربرد لولاهای دو تیکه بسیار زیاد است به علت آسانی در نصب و هم چنین کارآیی وعملکرد ساده و روان موجب شده که محبوبیت این دسته از لولاها نسبت به سایر لولاها بیشتر شود به طوری که از لولا های دو تکه در صنایعی همچون درب تابلوبرق ها و درب جعبه های آتش نشانی و…استفاده میشود.

لولا دو تیکه

خرید لولا دو تیکه:

در صورتی که قصد خرید این دسته از لولاها دو تکه و سه تیکه را دارید به سایت بزرگ فروشگاهی کاسپین تجهیز نیرو مراجعه فرمایید هم چنین درصورت داشتن هر گونه سول در رابطه با لولا دو تیکه به بخش مقالات مرتبط ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *