تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مشخصات شمش یا شینه ی مسی ارت ۸ پیچ + قیمت

فهرست مطالب

باید بدانیم که شمش ارت ۸ پیچ مسی ارت تشکیل شده از یک تسمه از جنس مس می باشد و در خصوص ابعاد و اندازه این تسمه باید گفت که این تسمه به عرض ۱۵ میلی متر می باشد و ضخامت آن ۳ میلی متر است . که از وظایف آن می توان به انتقال جریان الکتریکی به انشعاب های وصل شده به آن اشاره کرد . با دانش بر این موضوع که این محصول از یک نوع تسمه از جنس مس ساخته شد است باید بدانیم حداکثر جریان مجاز عبوری در آن ۱۷۰ آمپر می‌ تواند باشد . از شینه های مسی ۸ پیچه ارت می توانیم برای وصل کردن سیم های ارت مصرف کنندگان به سیم ارت اصلی استفاده کنیم . و قابل ذکر است که این شینه های مسی ۸ پیچه ارت این قابلیت را به ما می دهد که برای استفاده عمومی در جعبه های تست ارت و تابلو برق های صنعتی و همچنین خانگی آن ها را مورد استفاده قرار بگیریم .این شینه های مسی ۸ عدد پیچ دارا هستند و واشر مورد استفاده در این شمش ها واشر نمره ۶ است . در خصوص وزن این شینه ها باید گفت که این محصول معمولا درمجموع ۱۰۰ گرم وزن دارد .

ویژگی های شمش های مسی ارت ۸ پیچ

در مبحث صحبت راجب ویژگی برتر و برجسته تر این محصول نسبت به نمونه های مشابه لازم به ذکر است  که در این شمش ها انشعاب گرفتن از آن ها با باز و بسته کردن تنها یک پیچ اتفاق می افتد همچنین با نصب این شینه ها انتقال جریان الکتریکی در سیستم بهتر اتفاق می افتد و بهبود پیدا می کند . در خصوص تعمیر و تعویض این شمش ها باید بدانیم که تعویض آن ها به شکل چشم گیری آسان تر و راحت است و از لحاظ ظاهری این شینه ها باعث می شوند که نتیجه نهایی کار بسیار زیبا تر و شکیل تر باشد .در نهایت مهم ترین و حائز اهمیت ترین مقایسه در خصوص  این شمش ها مقاومت و استحکام بسیار بالا نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار است است .

در شمش های ارت ۸ پیچه از جنس مس دو پایه طراحی و ساخته شده است که موجب شده است شمش های ارت بدون نیاز به استفاده از مقره روی تابلوی مورد نظر نصب شود .در نتیجه این اتفاق این محصول به طور کامل به بدنه تابلو متصل می شود .با وصل کردن این شمش ها به بدنه فلزی تابلو برق میتوان از برقدار شدن آن و عبور جریان الکتریکی جلوگیری کرد .

درضمن با انتقال برقی که در بدنه وجود دارد به ارت اصلی در تابلو برق از بسیاری از حوادث و خطرات برق گرفتگی افراد پیشگیری و جلوگیری خواهد شد .

 اغلب در تابلو های برق موجود در صنعت از شمش های ارت و نول برای گرفتن چند انشعاب داخل تابلو برق و همچنین انشعاب های مصرف کنندگان مورد استفاده قرار گرفته می شود .

شمش مسی ارت هشت پیچ در تابلو برق

شمش های مسی ۸ پیچه نول درون تابلو های برق جهت هدایت جریان الکتریکی به قطعه های مختلف داخل تابلو مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از برتری و مزیت های شمش هایی که از جنس مس ساخته می شوند به نسبت کابل های موجود در بازار انشعاب گیری راحت تر اتفاق می افتد . با ایجاد یک سوراخ بر روی شینه و با استفاده از پیچ و مهره می توانیم به آسانی از شمش انشعاب بگیریم و احتیاجی به ترمینال و ابزار دیگری نیست در این حالت هدایت و جهت دهی جریان الکتریکی به نسبت بهتر می شود و با توجه به این موضوع که عبور جریان الکتریکی از سطحی هادی انجام می شود ، درون یک سطح مقطع مشابه در کابل و همان سطح مقطع در شمش محیط شمش بیشتر از کابل خواهد بود و در نتیجه هدایت الکتریکی شمش کاملا بهتر از کابل خواهد بود . زیبایی خاصی که شمش ها دارند و به دلیل داشتن استحکام بسیار بیشتر به نسبت کابل ها و تعویض و تعمیر بسیار راحت تر شمش معیوب نسبت به کابل معیوب از نقاط برتر این شمش ها می باشد .

اگر بخواهیم از شمش ها در مواقعی که جریان الکتریکی بسیار بالاست استفاده کنیم باید توجه داشته باشیم که بهتر است از شینه ها و شمش های مسی استفاده کنیم.همچین در مواقعی که جریان عبوری کمتر است بهتر است از شمش های روکش دار یا به عبارتی فانتزی استفاده کنیم .

 شمش های نول و ارت چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

از لحاظ ساختار داخلی ساختار درونی شمش های ارت به نحوی ساخته شده اند که پس از نصب و راه اندازی بر بروی تابلو های برق ، شمش های ارت به بدنه تابلو برق وصل خواهد شد اما در شمش نول ، هیچ ارتباط الکتریکی ما بین شمش و بدنه به وجود نمی آید ، شمش های های ارت در دو طرف خود پایه های را دارا می باشند  و از این پایه ها به جهت وصل کردن هادی های حفاظتی به زمین  مورد استفاده قرار گرفته شده است  در حقیقت امر شمش های نول وصل کننده ای بین سیم نول و دستگاه های الکتریکی است ..

 شمش روکش دار (فانتزی) و بدون روکش دار (مسی) چه تفاوت هایی با یگدیگر دارند؟

در خصوص مقایسه این دو مورد ابتدا باید جریان عبوری در سیستم مورد بحث و بررسی قرار بگیرد . در زمان هایی که قرار است از این شینه ها در جریان های بسیار بالا استفاده شود باید بدانیم که بسیار بهتر است که از شمش های (بدون روکش دار) از جنس مس استفاده کنیم و اگر جریان عبوری در سیستم کمتر بود بهتر است از شمش های روکش دار که به ان ها اصطلاحا (فانتزی) نیز گفته می شود استفاده کنیم .

شما می توانید از کارشناسان شرکت کاسپین تجهیز نوآوران مشاوره و راهنمایی گرفته و در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *