تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مقره چکمه ای

فهرست مطالب

مقره چیست؟

مقره ها که با نام گیره چینی نیز به کار میروند، پایه ای است که موجب عایق کاری و ایزوله کردن هادی از بدنه تابلو برق ها، برج ها، تجهیزات فلزی و… میشود منظور از هادی یعنی هدایت کننده جریان به عنوان مثال شینه ها و سیم ها و… جزء هادی ها محسوب میشوند. هادی ها معمولا از جنس مس ساخته میشوند چون انتقال جریان الکتریکی را به خوبی انجام میدهند ولی در مکان هایی که امکان وجود بخار گوگرد است از جنس آلومینیوم استفاده میشود.

وظایف مقره ها:

مقره ها دارای دو وظیفه هستند:

۱- مکانیکی: 

مقره ها قادر به تحمل بارها و نیروهای میکانیکی هستند.

۲- الکتریکی:  

مقره ها قادر به تحمل ولتاژهای بزرگی هستند و دراثر عواملی چون رطوبت دچار شکستگی الکتریکی نمیشوند.

مقره چکمه ای

انواع مقره:

۱- مقره سوزنی

۲- مقره آویزی

۳- مقره کششی

۴- مقره اتکایی

۵- مقره چرخشی

۶- مقره پله ای

تفاوت خطوط نول و ارت چیست؟

برای ایجاد یک مدار الکتریکی در کنار خطوط فاز ما به خطوط نول هم احتیاج داریم تا برق را از وسیله الکتریکی به مولد برگرداند بنابراین وجود این سیم در کنار سیم فاز حتمی است.

اما سیم ارت برای اتصال بدنه دستگاه ها به زمین برای جلوگیری از خطر برق گرقتگی مورد استفاده قرار میگیرد که استفاده از این سیم از واجبات نیست اما استفاده از آن موجب افزایش ایمنی میشود.

انواع مقره های که برای ایزوله کردن خطوط نول تابلوبرق استفاده میشوند به سه دسته تقسیم میشوند شامل مقره چکمه ای، مقره نول دو سر پیچ(استوانه ای)، مقره SM میباشد. از مقره های چکمه در صورتی که در داخل تابلو برق از شینه (شمش)های نول استفاده کرده باشیم مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع مقره چکمه ای:

۱- نوع تک سوراخ

۲- نوع  دو سوراخ

اگر شما در داخل تابلو برق چند شینه نول دارید بهتر است از مدل مقره چکمه ای دو سوراخ استفاده کنید.

مقره چکمه ای را معمولا با دو نوع پیچ سایز ۸ و یا سایز ۶ میسازند.

مقره چکمه ای

جنس مقره چکمه ای:

مقره های چکمه ای با دو جنس درجه یک و درجه دو هستند.

مقره چکمه ای از جنس باکالیت است. باکالیت با نام فنولیک یا فنولیک رزین نیز به کار میرود. یک ماده ای است که در برابر گرما بسیار مقاوم است که در داخل آن از خاک چوب و پنبه نسوز برای افزایش استحکام استفاده میشود.

از ویژگی های باکالیک این است که:

۱- الکتریسته را از خود عبور نمیدهد.

۲- در مقابل گرما مقاوم است.

۳- مقاوم در مقابل واکنش شیمیایی میباشد.

طریقه نصب مقره های چکمه ای:

برای نصب مقره چکمه ای به لوازم و تجهیزاتی همچون دریل، پیچ گوشتی، پیچ و…نیاز داریم.

در ابتدا با استفاده از دریل در محلی از داخل تابلوبرق که قرار است مقره را نصب کنیم سوراخی جهت جایگیری پیچ ایجاد میکنیم این سوراخ باید با سوراخی که روی مقره در قسمت پله  اول قرار گرفته باید متناسب باشد بعد از نصب مقره به داخل تابلو برق حالا نوبت به نصب شینه میرسد در قسمت فوقانی مقره یک پیچ وجود دارد که جهت اتصال مقره به شینه مورد استفاده قرار میگیرد.

مقره چکمه ای

خرید:

از آنجا که بحث کیفیت در مورد مقره ها حائز اهمیت میباشد و این مقره باید در برابر عواملی چون نور خورشید، یخ زدگی و…مقاوم باشند بنابراین استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت این ابزار از نکاتی است که حتما باید مورد توجه واقع شود.

شرکت کاسپین تجهیز نیرو با بیش از یک دهه تجربه، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان انواع ابزار آلات و لوازم جانبی تابلو برق ها میباشد که تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت با رعایت تمامی اصول استاندارد تولید و عرضه میکند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مقره چکمه ای به بخش مقالات مرتبط ما مراجعه فرمایید همچنین برای مشاهده و خرید به سایت فروشگاهی ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *