تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

نوار دور درب

فهرست مطالب

نوار دور درب یا درزگیرها مجموعه ای از نوارهای دور درب که از جنس الاستیک بوده و به واسطه خاصیت کشسانی که دارد ، از صدمات وارده به درب جلوگیری می کند.نوار دور درب مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

نوار دور درب

نوارهای دور درب را با عایق درب تابلو برق نیز می شناسند.هم چنین این ابزارها در طرح و اندازه های گوناگونی هستند که با توجه به ضخامت دور درب تابلو برق ها باید آنها را برگزینید.این نوارها به گونه ای طراحی شده اند که از بیرونی ترین قسمت به سمت لبه های آنها شکل تو رفتگی دارد و این مورد باعث می شود که نوار به صورت چسبیده در درب قرار گیرد و به راحتی از آن جدا نشود.

این نوارها در ساختار خود دارای شیارهایی هستند که با چفت شدن در لبه دور درب به خوبی از آنها محافظت می کنند.در مواقعی هم وجود دارد که از نوار فوم یک چسب رو برای چهارچوب داخلی بدنه استفاده می کنند ، که در ادامه به نوار فوم ها نیز خواهیم پرداخت.

نوارهای دور درب در انواع کوچک تر دارای قطرهایی در حدود ۲ سانتی متر هستند ودر رنگ های سفید ، مشکی و رنگ روشن بیشتر تولید می شوند.

نصب نوار دور درب

نوار دور درب نصب نسبتا ساده ای به سایر محصولات دارد ، این محصولات را باید برحسب مورد نیاز خود آنها را برش دهید و سپس فرایند نصب را شروع کنید.بعد از اینکه نوار را به اندازه متناسب برش دادید می توانید با قرار دادن شیار آن در لبه بیرونی درب آنها را نصب کنید.در این جا چند نکته مهم وجود دارد که به آنها می پردازیم: در بعضی مواقع افرادی هستند که این نوار را بدون استفاده از چسب مرغوب آنها را به حال خود وا می گذارند ، این یک مورد اشتباه در فرایند نصب این محصولات می باشد ، چرا که در کوتاه مدت این نوارها خاصیت چسبندگی خود را از دست خواهند داد و تجهیزات درونی و درب تابلو برق ها به مخاطره خواهد افتاد.پس باید از چسب هایی استفاده کرد که چسبندگی خوبی داشته باشند.

این ابزارها را می توانید به صورت سر تا سری در درب قرار دهید و یا اینکه برای هر زاویه از درب برش هایی را اتخاذ کنید ، این مورد بستگی به خود شما دارد که از کدام تکنیک استفاده کنید.اما توصیه ما این است که نوارها را به صورت سر تا سری استفاده کنید.

نوار دور درب

مزایای نوار دور درب

نوارهای دور درب همان طور که به یک مورد از  آنها در ابتدا نیز اشاره کردیم از صدمات وارده به دور درب و هم چنین به چهار چوب بدنه (قسمتی که با لبه های درب در تماس است)جلوگیری می کند.از دومین مزایای این محصولات این است که از ورود گرد و خاک ، آب و…به درون تابلو برق ها نیز جلوگیری می کند ، این یک مورد بسیار مهم در تبلو برق ها می باشد که تجهیزات درونی از گزند چنین عوامل بیرونی در امان باشند ، چرا که یک قطعه در اثر از کار افتاد و یا کاهش عملکرد در کوتاه مدت و یا حتی دراز مدت علاوه بر هزینه اضافی ، هدر رفت زمان و…خواهد داشت.

پس متوجه می شویم که این محصولات چه قدر کاربردی بوده و تابلوهای برق مستلزم استفاده از آنها می باشند.از مزایای دیگر این محصولات خاصیت الاستسکی آنها می باشد که این مورد اجازه می دهد درب پس از برخورد حالت نوسانی پیدا کرده و به یک جسم مستقیما سخت برخورد نکند ، این نیز به مورد مهندسی شده آنها بر می گردد که مهندسین تلاش می کنند در هر زمینه محصولاتی با کارامد مطمئن در خط تولید قرار گیرد.

به واسطه استفاده از مواد مرغوب در این محصولات ، عمر مفید بالایی خواهند داشت و در نتیجه از هزینه نیز صرفه جویی می شود.

نحوه تولید نوار دور درب

نوارهای دور درب به صورت رشته ای بلند تولید می شوند و در صورت نیاز باید آنها را برش دهید.این محصولات در ابتدا در حالت مذاب موادی استفاده می کنند که خاصیت انعطاف پذیری داشته و از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

در ابتدا این مواد مذاب را در شیار های طولی تزریق کرده و دستگاههایی وجود دارند که این مواد را پس از اینکه از حالت مذاب خارج شدند از یک طرف به آنها وارد کرده و دستگاه با سرعتی متوسط از یک طرف این لاستیک ها را به صورت شیار دار خارج می کند.اینکه این دستگاهها چگونه در اجزای داخلی خود این موارد را از خود عبور داده و شیار دار تحویل می دهند ، باید به اجزای درونی این دستگاهها بپردازیم که در این مقاله نمی گنجد.در حالت کلی متوجه شدید که این ابزارها به صورت طولی تولید و بسته بندی می شوند.معمولا این نوارها را در کلاف های ۷۰ متری و وزن تقریبی ۳ کیلو گرمی هستند.

عمده کاربرد این محصولات در درب های تابلو برق می باشد ولی نوارهای دور درب با قطر و طول متفاوتی نیز وجود دارند که بتوانند در انواع درب ماشین ها ، پنجره ها و …استفاده شوند.

همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم در بعضی مواقع افرادی هستند که علاوه بر استفاده از نوارهای دور درب ، از نوار فوم یک چسب رو نیز استفاده می کنند ، در ادامه قصد داریم به توضیح این مورد بپردازیم:

فوم یک رو چسب

فوم های یک چسب رو یا همان فوم های ضد ضربه ابزارهایی که برای عایق بندی چهارچوب درب تابلو برق ها و موارد مختلف دیگر به کار می روند.هم چنین این محصولات علاوه بر اینکه در تابلو برق ها استفاده می شوند در مواردی شامل : صنایع خودروسازی ، صنایع که در ساخت درب فعالیت دارند و بسیاری صنایع کوچک و بزرگ و حتی در موارد خانگی برای پنجره ها و… کاربرد دارند.

فوم یک رو چسب

هم چنین این نوع محصولات در دو نوع یک چسب رو و دو چسب رو تولید می شوند که از یک چسب روهای آنها بیشتر درتابلوهای برق و از دو چسب روهای آن برای عایق بندی مواردی که بیشتر در معرض باز و بست و یا تنش قرار ندارند استفاده می شوند و بیشتر برای جلوگیری از گرد و خاک مورد استفاده قرار می گیرند ، به عنوان مثال پنجره های دوجداره و…

این نوع فوم ها با نام فوم های یک طرفه و درزگیر در بازار نیز شناخته می شوند و به تعداد مختلف  در بسته های کارتونی عرضه می شوند.

کاربردهای فوم یک چسب رو

در اماکن مختلف سالهاست که برای عایق کاری قطعات  و مواردی که در بالا ذکر شد از فوم های پشت چسب دار استفاده می شود. اما در حالت کلی از فوم های یک چسب رو میتوان به عنوان عایق های  حرارتی در بعضی موارد ، عایق های صوتی در موارد  الکتریکی و خانگی ، لرزه گیر در موارد تابلویی و صنعتی و عایق رطوبت جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و موارد دیگر استفاده کرد.

کاربردهای دیگری که می توانند داشته باشند نظیر:عایق نمودن سطح فوقانی کولرهای آبی ، لوازم صوتی ، مبدلهای حرارتی ، سطوح داخلی اتومبیل ، دیوار و سقفهای کاذب و سایر مصارف مشابه.

تفاوت نوار دور درب با فوم های یک چسب رو

فوم های یک چسب رو فوم های یکطرفه چسبدار و به صورت رول و شیت (ورق) که عمده استفاده آنها در انواع تابلوها به خصوص در تابلوهای برق است ، می باشند ولی نوارهای دور درب بدون چسب بوده و می توان بعد از نصب آنها را با چسب در جای خود تثبیت کرد.فوم های یک چسب رو دارای اجزاء بیشتری بوده و این به خاطر وجود چسب های آنهاست.این اجزاء شامل:

فوم: که خاصیت ضربه گیری دارد و در یک طرف خود شامل چسب می باشد ، چسب: موادی که باید قابلیت چسبندگی در سطوح مختلف را داشته باشند و هم چنین از موادی باشند که خاصیت چسبندگی خود را سال ها حفظ کرده و عمر مفید بالایی داشته باشند.

محافظ چسب:این لایه باید از جنسی باشد که چسب موجود بر روی فوم را جذب نکرده و از ورود گرد و خاک به آنها چلوگیری کند.

جنس این لایه ها از نایلون بوده و دارای مقاومت خوبی می باشد.

نوار دور درب

خرید نوار دور درب

نوارهای دور درب و فوم های یک چسب رو مختلفی در شرکت کاسپین تجهیز نیرو موجود هستند که در تولیدات خود از مواد مرغوب استفاده می کنند ، تا بتوانند نیاز کاربران را برطرف کنند. استفاده از این ابزارها مناسب برای اتصال قطعات و بخش های مختلف تابلو برق ، سیم کشی ها و غیره همواره لازم و ضروری است.با ورود به فروشگاه کاسپین تجهیز نیرو از این محصولات متنوع برخوردار شوید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *