تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

پایه چسب بست کمربندی

پایه-چسب-بست-کمربندی

فهرست مطالب

پایه چسب بست کمربندی یا پایه های کراوات کابلی نوعی نگه دارنده بست ها و کابل ها در در یک مکان ثابت است که در اندازه ها و رنگ ها متنوعی تولید می شوند.

پشت این ابزارها از چسبی مورد استفاده قرار گرفته که در پایه های کراوات کابل نایلونی مختلف در شرایط و دماهای شدید آزمایش شده است. بنابراین می توانیم با اطمینان استفاده از آنها در اکثر سطوح صاف ، خشک ، تمیز و بدون چربی استفاده کنیم.

پایه چسب بست کمربندی

این ابزارها آستانه دمایی محدودی دارند و  دمای توصیه شده از ۲۰ درجه سانتیگراد تا + ۶۰ درجه سانتیگراد است ، اما توصیه می شود که پایه ها را در شرایطی که دما بالا است  از یک پیچ نیز به همراه آنها استفاده شود.

پایه های چسب بست کمربندی از چهار طرف آزاد هستند و از هر طرف که بست کمربندی را خواستید می توانید وارد کنید ، این محصولات نصب راحتی دارند و به دو صورت سفید یا مشکی بیشتر تولید می شوند.

بست کمربندی نیز انواع متفاوت در سایز های گوناگون وجود دارد که با توجه به آنها باید پایه چسب با اندازه متناسب را خریداری کنید.در ادامه قصد داریم به تشریح بست کمربندی بپردازیم که شاید کاربران تازه وارد با آن آشنا نباشند:

بست کمربندی چیست؟

 بست کمربندی نوعی انسجام و سامان دهنده برای نگه داشتن کابل ها و در درجه اول کابل های برق و سیم های تابلو برق ها و سپس برای موارد خارجی است. این ابزار ها به دلیل هزینه کم ، سهولت استفاده و مقاومت اتصال ، در همه جا وجود دارند و در طیف وسیعی از برنامه های دیگر کاربرد دارند.بست های کمربندی نیز انواع متفاوتی دارند و به دوسته بست کمربندی پلاستیکی و بست کمربندی فلزی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام می پردازیم:

پایه چسب بست کمربندی

بست کمربندی پلاستیکی و استیل

بست های کمربندی پلاستیکی نوعی نگه دارنده و ابزاری برای دسته بندی کابل ها که از از جنس نیلون و پلی آمید ساخته شده و بیشتر مصرف داخلی دارند اما در بعضی مواقع می توانند در موارد بیرونی هم کاربرد داشته باشند.بست های کمربندی پلاستیکی در رنگ های متنوع تری نسبت به نوع فلزی دارند.

بست های کمربندی استیل نیز نوعی نگه دارنده و ابزاری برای دسته بندی کابل ها که از از جنس فلز ساخته شده و بیشتر مصرف بیرونی دارند اما در بعضی مواقع می توانند در موارد درونی هم کاربرد داشته باشند.بست های کمربندی استیل در اندازه های متنوعی هستند ولی تنوع رنگی ندارند.

ین ابزارها در بعضی از انواع خود دارای یک ضامن در قسمت چفت شونده هستند که با کشیده شدن انتهای آزاد قسمت نوار ، بند کابل محکم  می شود و باز نمی شود و در هنگام باز کردن هم باید این ضامن را فشار دهید تا باز شوند.البته هم می توانند به صورت موقتی و هم به صورت دائمی استفاده شوند.منظور از موقتی این نیست که دیگر بعدا استفاده مجدد نشوند ، بلکه به خاطر ضامن دار بودن می توانند هم موقتی و هم دائمی مورد استفاده قرار گیرند.البته سایز های کوچک تر این ابزارها یک بار مصرف بوده و با فشردن ضامن کار تثبیت کابل به پایان می رسد.

ویژگی های پایه چسب بست کمربندی

از نایلون ساخته می شوند ، دارای چند قسمت نوار انعطاف پذیر برای عبور بست های کمربندی می باشند و همچنین دارای یک سوراخ در وسط که جهت اطمینان زیاد با پیچ باید نصب شوند.

این ابزارها چه روی سطوح خاصی مانند شیشه یا فلز یا چه ورق آهنی به راحتی می چسبند.

این ابزارها بدون نیاز به عناصر اضافی سیم و کابل ها  را به صورت بسته ای و ایمن نگه می دارد.

پایه چسب های بست کمربندی نیز همانند بست کمربندی پلاستیکی از پلی آمید بوده و شرایط دمایی بالا را متحمل می شوند.

این ابزار ها بیشتر در رنگ های سیاه و سفید تولید می شوند و دارای سایزهای متفاوتی هستند.

نکته: از رنگ های این ابزار ها هم می توانید همانند سر سیم ها و بست ها برای شناسایی و مسیر یابی در تابلو برق ها و اماکنی که از بست کمربندی استفاده کرده اید ، به کار ببرید.به عنوان مثال از رنگ مشکی برای دسته بندی سیم و کابل های جریان فاز و از سفید آن به عنوان دسته بندی سیم و کابل ها برای نول استفاده کنید.البته توجه داشته باشید که رنگ خود بست کمربندی نیز با رنگ پایه چسب بست کمربندی یکی بوده و دچار اشتباه نشوید تا در آینده مشکلاتی را پدید آورد.

پایه چسب بست کمربندی

اجزاء پایه چسب بست کمربندی

پایه چسب های بست کمربندی اجزای سازنده کمتری دارند.شاید در نگاه اول با خود بگویید که یک شی ساده به نظر می رسند ، اما همین ابزار ساده تمام موارد ایمنی را شامل می شود چرا که اگر کابل ها و دسته های بست کمربندی ساماندهی نشوند با مشکل رو به رو خواهیم شد.

بدنه:

بدنه این ابزار ها دارای سطح صاف در زیرین خود است تا فوم که لایه دوم آن است در آن به راحتی بچسبد.قسمت رویی این ابزار از چهار جهت به شکل مربعی از بیرونی ترین قسمت و به شکل مستطیلی از قسمت درون تقسیم بندی شده که بتوان بست های کمربندی را به راحتی عبور داده و خللی در هیچ یک از چهار جهت به هم دیگر وارد نشود.

می توانید حتی در بعضی مواقع از هر چهار سوراخ موجود در آنها به شکل بهینه استفاده کنید.بدین صورت که هر دسته از کابل هایی که با بست کمربندی ایجاد کرده اید از هر سوراخ آن برای دسته های جداگانه استفاده کنید.اما توجه داشته باشید که در این صورت حتما باید از پیچ هم برای تثبیت و محکم کردن آن استفاده کنید.

در مواقعی که دسته های کابلی سنگین تری دارید و اگر قرار باشد از این ابزارها استفاده کنید به چند نکته ایمنی توجه کنید:

یک دسته کابل را برای یک پایه چسب بست کمربندی استفاده کنید ، از بست کمربندی قابل تعویض و استفاده مجدد به کار ببرید ، سعی کنید لابه لای کابل ها در ناحیه تلاقی حین بستن کابل ها نیز ازعایقی مثل عایق پلاستیکی استفاده کنید.

فوم:

فوم در پایه چسب ها عایقی که در بین سطح زیری بدنه و روکش چسب قرار دارد.این قسمت در حقیقت نقش مهمی در نگه داری دارد.چسب به کار رفته در این لایه باید به گونه ای باشد که به راحتی با ارتعاش یک کابل و یا سایر عوامل جانبی کنده نشوند. ویا در مواردی که از پیچ یه جهت سبک بودن استفاده نکرده اید ، به راحتی از سطوح مختلف جدا نشوند.

این لایه از دو جهت به چسب مقاوم و با کیفیت آغشته شده که هم بتواند به بدنه بچسبد و هم به سطوح ، پس متوجه می شویم که باید مواد به کار رفته در آن از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

پایه چسب بست کمربندی

روکش:

روکش ها بیرونی ترین لایه در پایه چسب بست کمربندی است که وجود دارد.این لایه از جنس نایلون می باشد.این لایه نیز نقش مهمی در پایه چسب ها دارد چرا که اگر چسب به کار رفته فوم خاصیت خود را از دست دهد به راحتی در سطوح نچسبیده و علاوه بر هزینه اضافی ، کسل کننده نیز خواهد بود.

نصب پایه چسب بست کمربندی

برای نصب این ابزارها باید ابتدا کابل ها ، سطوح و بست کمربندی خود را مشخص کنید.لازم است در اینجا اضافه کنیم که بست های استیل نیز می توانند به دلیل منعطف بودن در این ابزارها به کار برده شوند ، پس متوجه می شویم که این ابزارها چه قدر کاربردی عمل می کنند و کار ما را در تابلو برق ها راحت تر می کنند.

برای نصب ابتدا سطوحی که قرار است پایه چسب بست کمربندی را درآن نصب کنید تمیز کرده و یا با تینر بشویید تا چسب خوب عمل کرده و دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید که روکش را زودتر از موعد مقرر از فوم جدا نکنید چرا که احتمال جذب گرد و خاک و از دست دادن خاصیت در آنها وجود دارد.بعد از اینکه مکان خود را مشخص کردید و این ابزار را نصب کردید ، جای پیچ آن را نیز با توجه به محیط کاری خود سوراخ کنید.شاید در بعضی مواقع بخواهید سوراخ کاری نکنید و تنها به چسب این ابزارها بسنده کنید که در این حالت هم باید موارد امنیتی از  قبیل: دسته کابل سبک و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

بعد از اینکه پایه چسب بست کمربندی را نصب کردید بست های کمربندی را از آن عبور دهید و کابل های موجود را زیپ کنید.

نتیجه:

پایه چسب های بست کمربندی ابزارهای سبک ، کم هزینه و مقرون به صرفه در مدیریت دسته های کابلی است که ایمنی را نیز فراهم می کند. نصب پایه چسب های کابل ساده بوده و تنها با در نظر داشتن موارد ایمنی  با جدا کردن زبانه روکش از پشت محافظ ، پایه چسب را روی سطح قرار می دهید و سپس آن را برای چند ثانیه محکم فشار می دهید تا پیوند خوبی به دست آید.

شرکت کاسپین تجهیز نیرو با ارائه پایه چسب های بست کمربندی و سایر یرق آلات تابلویی و لوازم جانبی تابلو برق آنها را با کیفیت مطلوب تولید کرده و به دست عرضه می سپارد.با ورود به فروشگاه ما می توانید محصولات مرتبط خود را به راحتی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *