تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

شماره سیم حلقوی

شماره-سرسیم-حلقوی

فهرست مطالب

شماره سیم حلقوی چیست؟

شماره سیم حلقوی مجموعه ای از ابزارهای سری و حلقوی که برای شناسایی کابل های در تابلو برق ها و اماکن دیگر می باشد.این ابزارها دارای اندازه های مختلف برای کابل ها با سایزهای مختلف می باشند.

این ابزارها به طور گسترده استفاده می شوند و شامل برچسب های حلقه ای و ضد زنگ مناسب برای شناسایی و آویز کردن آیتم های مختلف در دفاتر ، هتل ها ، مدرسه ها ، خانه ها هسند ولی بیشتر در تابلو برق ها استفاده می شوند.

انواع شماره سیم حلقوی

این ابزار در رنگ های مختلف و هم چنین شامل : حلقوی، بسته، و تو خالی هستند. این حروف و شماره سیم ها در ۴ سایز مختلف EC-3 ،EC-2 ،EC-1،EC-0

هستند.

نصب شماره سیم حلقوی

برای نصب ابتدا باید اندازه قطر کابل خود را بدانید.یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از اینکه کابل خود را در مبدا یا مقصد لحیم کاری یا اتصال دهید ، شماره سیم حلقوی را باید در کابل خود قرار داده باشید ، چرا که این ابزارها به صورت حلقوی بوده و باید از یک سر سیم وارد شوند و در جای خود قرار گیرند.شاید از خود بپرسید در طی زمان اگر این محصولات بر اثر عواملی شکستند ، چگونه جاگذاری کنیم ، برای این کار تکنیک های وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم: شما می توانید با قرار دادن چند شماره سیم حلقوی در کنار هم از عهده چنین مشکلی بر بیایید.توجه داشته باشید که همان شماره با همان رنگ باشد که بعدا دچار مشکل نشوید.

ویژگی های شماره سیم حلقوی

EC0 و EC1در بسته بندی های  1000تایی و EC2 در ۷۵۰ تایی و EC3 در ۳۶۰ تایی می باشند.این ابزارها بنا به درخواست مشتری می توانند به همراه رنگ های: قرمز ، زرد ، آبی تیره ، آبی روشن ، سیاه ، سبز ، نارنجی ، سفید ، صورتی و بنفش تولید شوند. رنگ های روشن باعث می شود که مبدا و مقصد  خود را به راحتی شناسایی کنید ، در حال حاضر از رنگ زرد بیشتر استفاده می شود.

دارای مقاومت خوبی در برابر حرارت و شرایط آب و هوایی هستند.

می توانند در شرکت ها ، سیم کشی های عمومی ، تابلو برق ها و غیره استفاده شوند.

 این ابزارها به طور گسترده ای در طرح و رنگ و اندازه ها هستند.

هر شماره سیم حلقه ای به همراه یک برچسب عدد است که غیر قابل تغییر است.

این محصولات همانند بست های پلاستیکی از پلاستیک ساخته شده و مقاوم در برابر خوردگی و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند.

کابل کشی به این شیوه برای  ساماندهی سیم های بهم تابیده و پیچ خورده بسیار مناسب است.به نوعی باعث کاهش تداخل در بین کابل کشی ها می شود.چرا که اگر سیم های خود را نابه سامان به حال خود واگذارید ، در دراز مدت در اثر عواملی اگر دچار لختی و یا حتی شل شدن سیم ها در اثر تعمیر یا تعویض گردد دچار جرقه و حتی آتش سوزی خواهد گردید.

شماره سیم حلقوی

استفاده از شماره سیم به عنوان مسیر یاب

یک شماره سیم می تواند به عنوان یک خط راهنما استفاده شود و به عنوان بخشی از یک اجزای بیرونی در کابل می تواند تأثیر جریان نویز ناشی از اتصال میدان های الکتریکی یا مغناطیسی را تا حد زیادی کاهش دهد.(با ساماندهی کردن از تداخل جلوگیری می کند).در این حالت مجبور هستید کابل های خود را همسو کنید و هیچ تداخلی به وجود نیاید.

 ایده این این کار این است که جریان هایی که در مسیر طولانی کابل کشی شده اند ، باید به نحوی آسان شناسایی شوند تا دو سیم به اشتباه گرفته نشوند.با این کار یعنی شماره گذاری ، نتایج خوبی علاوه بر شناسایی حاصل خواهید کرد از جمله:

تسریع در پیدا کردن مبدا و مقصد کابل ها ، عیب یابی و تعمیر سریع تر ، و سایر موارد که در این جا به این دو مورد بسنده می کنیم.

ایمنی

توجه داشته باشید که حداقل باید یک مورد در ابتدای کابل و یک مورد در انتهای کابل ها حتما نصب گردد و مورد دیگر اینکه حتما رنگ شماره سیم طرفین کابل یکی باشد تا دچار سردر گمی نشوید.

 برای ایمنی بیشتر اطمینان حاصل کنید که دو سر سیم به طور صحیح از این ابزار استفاده کنند و تا جایی که لازم باشد دوباره حاصل کار خود را چک کنید.

 ​​اگر در یک  سر سیم از دو یا چند نمونه از این قطعات استفاده می کنید در طرف دیگر هم به طور مساوی از این قطعات استفاده کنید.

این مشکل به ویژه در کابلهای درون تجهیزات تابلو برق ها وجود دارد که کابل های زیادی در کنار یکدیگر قرار می گیرند ، در هنگام ساماندهی و منظم کردن آنها احتیاط های لازم را داشته باشید.

تاریخچه شماره سیم های حلقوی

اولین تابلو برق ها از خطوط سیم کشی ساده ای استفاده می کردند که باعث ایجاد حوادث زیادی در این مدارها می شد. در بعضی نقاط این مشکلات شناسایی می شدند و در بعضی نقاط شلوغ در اثر تعمیر یا تعویض آتش سوزی رخ می داد ، و مجبور بودند هزینه زیادی را پرداخت کنند تا بخشی از خسارت های خود را جبران کنند. با این وجود ، خطر جانی بیشتر از هر چیزی جان افراد را تعقیب می کرد. حال احساس می شود که شماره سیم های حلقوی ، فشاری و سایر انواع آن از همان ابتدا ضروری و لازم بودند.

شماره سیم حلقوی

شماره سیم های حلقوی در حدود ۱۰ سال است که روانه بازار شده اند و جلوی بسیاری حوادثی را که در گذشته تکرار می شدند مانع شدند.

با رایج شدن این محصولات در عرض چند سال ، استفاده روز افزون از برق و کابل کشی با ایمنی بیشتری به کار خود ادامه دادند ، بنابراین مهندسان با ایجاد چنین روشی ،  جابجایی ، تعمیر ، تعویض و شناسایی را در سیم ها راحت تر کردند.

کاربردهای دیگر

امروزه ، بیشترین استفاده از این ابزار ها را در فضای های بسته می کنند.هر چند که به دلیل مقاومت بالا در فضاهای باز هم مورد استفاده است ، برای مثال می توانند سیم کشی های تلفنی هم استفاده می شوند.

این ابزار ها اغلب بر اساس کد رنگی خاصی تولید می شوند.این رنگ ها باید از استانداردها پیروی کنند.و به طور معمول از رنگ های سفید ، زرد و آبی بیشتر استفاده می شوند.یکی از مزیت های این محصولات این است که از پلاستیک ساخته شده اند و جریانات الکتریکی را از خود عبور نمی دهند.

در موارد عمومی برای کابلهای تلفن در فضای باز شهری که حاوی صدها یا هزاران سیم در هم تنیده است ، استفاده کردن از این ابزارها شریط را آسان تر کرده و از تداخل نیز جلوگیری خواهد کرد.

خرید شماره سیم حلقوی

کابل ها و سیم های موجود در بازار به دسته های کوچک و بزرگ تقسیم می شوند. و هر دسته از این کابل ها دارای قطرهای متفاوتی هستند ، در درجه اول با توجه به نیاز خود که چه تعداد از این محصولات را می خواهید باید مشخض گردد و در گام بعدی قطر کابل ها و یا سیم های خود را مشخص کنید.توجه داشته باشید که هنگام خرید از فروشنده بخواهید یک نمونه را مورد ارزیابی قرار دهد.این مورد باعث می شود که بعدا هزینه های اضافی پرداخت نکنید.و یا اگر قصد خرید از فروشگاهای ارائه دهنده را دارید نسبت به معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 کابل کشی به این روش معمولا به دلیل هزینه های نسبتا کمتری در مقایسه با روش های سنتی مزیت های بسیاری دارد.  

نتیجه:

شماره سیم های حلقوی یک مسیر هدایت را در سیم کشی فراهم می کنند که از طریق آن می توان جریانهای کابل کشی را از طریق مبدا و مقصد به راحتی و در کم ترین زمان شناسایی کرد. چنین ابزارهایی را می توان برای مجموعه ای از سیم کشی های شلوغ در تابلو برق خانگی نیز اعمال کرد.

تفاوت شماره سیم حلقوی با شماره سیم فشاری

شماره سیم های فشاری تفاوت چندانی با این ابزارها ندارند و در بعضی مواقع مشابه نیز هستند ، در شماره سیم های فشاری نصب بعد یا قبل از اتصال سیم تفاوتی ندارد در حالی که در نوع حلقوی ابتدا باید این ابزار ها در سیم ها قرار دهید و سپس به اتصال سیم ها اقدام کنید.در شماره سیم های فشاری یک شیار وجود دارد که تنها با فشار دادن این ابزارها نصب صورت می گیرد.هر یک از این ابزارها مزیت های خاص خود را دارند.برای مثال یکی از مزیت های شماره سیم های حلقوی این است که هیچ گونه دستکاری شماره گذاری نمی تواند صورت بگیرد و اگر بخواهیم از مزیت های نوع فشاری بگیوییم به مورد تعویض سریع آن می توانیم اشاره کنیم.

شرکت کاسپین تجهیز نیرو این تجهیزات را در تنوع بالایی تولید میکند ، برای محافظت از تجهیزات درونی خود می توانید این محصولات را از فروشگاه ما تهیه کنید و سوالات و ابهامات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *