تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مشخصات شمش یا شینه ی مسی ارت ۱۰ پیچ + قیمت

فهرست مطالب

اگر که کمی با تابلو برق الکتریکی آشنا باشید ، به طور حتمی نیاز به استفاده از شمش مسی ارت ۱۰ پیچ پیدا کرده اید . شمش مسی ارت قطعه ای بسیار پرکاربرد و پرمصرف در صنایع مختلف مخصوصا صنعت برق و همچنین تولید تابلو برق الکتریکی است که به سادگی در بازار و فروشگاه های مجازی یافت می ‌شود . انواع بسیار متنوعی از شمش مسی ارت و شینه مسی ارت در تابلو های برق پیدا می ‌شود . البته که با توجه به نیاز هر تابلو برق الکتریکی ، اندازه ، نوع و سایز و جنس و درصد خلوص و همچنین تعداد شمش ارت ‌ها متفاوت است.

کاربرد شمش ارت ۱۰ پیچ

با در نظر گرفتن کاربرد اصلی شمش های ارت که تقسیم بندی و توزیع یکسان جریان برق الکتریکی در بین بخش‌ های مختلفی است ، اندازه و شکل و سایز آن اهمیت دارد ، که ما در ادامه ی مطالب در این بخش قصد داریم در مورد شمش مسی ۱۰ پیچ ارت اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم .

 نوع و سبک سیم کشی ساختمان در انتخاب شمش یا شینه مسی ارت تابلو برق حتما باید در نظر گرفته شود . به نظر نمی ‌رسد که شینه ( منظور از شینه دقیقا همان شمش است به عبارتی نام دیگر شمش ، شینه می باشد بنابراین هرجا صحبت از شینه شد منظور شمش می باشد ) ارت فلز آلومینیومی تفاوت ویژه ای با نوع فلز مسی خودش داشته باشد . ولی با توجه به این موضوع هم در صورت امکان ، بهتر است جنس کابل کشی با شمش ارت ‌ها یکسان باشد تا تقسیم  و انتقال جریان الکتریکی برق به درستی انجام شود .
نیاز همه افراد به استفاده از شمش های مسی ارت یکسان نیست . گاهی به جای شمش ارت‌ های قدیمی ، از ترمینال های ارت هم استفاده می ‌کنند که  شمایل و شکل ظاهری بهتری دارد . به خصوص درباره ی تابلو برقی که تعداد بیشتری ورودی و خروجی دارد . هر تابلو برقی ، نیاز به شمش مسی ارت مختص خودش را دارد که این موضوع در قیمت شمش هم تا حدی تاثیر گذار هست .

مشخصات فنی شمش ارت ده پیچ

شمش مسی ارت یک رسانای فلزی بسیار قوی است که معمولاً از فلزی به جنس مس یا آلومینیوم ساخته می ‌شود . وظیفه اصلی این قطعه ی مسی هدایت و انتقال جریان الکتریکی برق در بین قطعه ‌های مختلف تابلو برق می باشد . همه ی تابلو برق ها با توجه به ورودی و خروجی ‌های متنوعی که دارند ، از یک نوع شینه ارت یا شمش ارت استفاده می‌کند.

برای شمش مسی ارت ، استاندارد ها و سایزهای مشخصی در بازار وجود دارد که هر فرد با توجه به نیاز خود میتواند آن را از معتبر ترین فروشگاه خریداری کند . شمش مسی ارت را با نام شینه ارت هم می ‌شناسند.
تقریباً می توان گفت که تمامی تابلو برق ‌ها باید شمش ارت داشته باشند برای اینکه بتوانند کارایی لازم را داشته باشند.

شمش مسی ارت در صورت وجود داشتن مشکل و یا خطایی به راحتی تعویض می شود  .

شینه های جنس مس از نظر استحکام ، زیبایی ، نصب ساده و کاربرد نسبت به سایر فلز ها برتری دارند  .

شینه های مسی از جنس مس یا آلومینیوم به شکل مستطیل ساخته می شوند . همانطوری که از اسم آن پیدا است جنس این محصولات مسی می باشد . فلز مس باعث هدایت و انتقال بهتر جریان الکتریکی است .
عموما از این شینه ها در تاسیسات داخلی ساختمان استفاده می شود .

شینه های مسی عموما در اندازه های ثابت ساخته می شوند به طور معمول در طول ۴ متر است ،  اما عرض و ضخامت آن متغیر بوده و با توجه به نیاز خریدار انتخاب خواهد شد .

شمش های مسی ارت کاربرد های بسیار فراوانی دارند و همانطوری که گفتیم در تمامی تابلو برق ها انتقال جریال را به عهده دارند و برای اتصال هادی حفاظتی حاوی هادی های مربوط به اتصال زمین داده می شوند و هادی های هم ولتاژ  نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

ویژگی های شمش مسی ۱۰ پیچ ارت

شمش مسی ارت ۱۰ پیچ از یک تسمه مسی به عرض ۱۵  میلی متر و ضخامت ۳ میلی متر ساخته شده است ، که وظیفه این نوع شمش مسی انقال و هدایت جریان الکتریکی به انشعابات و قطعات متصل به آن می ‌باشد .

با در نظر گرفتن اینکه محصول از این نوع تسمه مسی ساخته می شود حداکثر جریان الکتریکی مجاز برای آن ۱۷۰ آمپر می ‌باشد.

از شمش مسی ارت ۱۰  پیچ میتوان برای اتصال دادن سیم های ارت مصرف کننده به سیم ارت اصلی استفاده کرد .

همچنین از شمش مسی ارت ۱۰ پیچ برای استفاده عمومی در جعبه تست ارت و تابلو های برق صنعتی و ساختمانی می توان استفاده کرد .

این شینه ی مسی دارای ۱۰ عدد پیچ و واشری با نمره ۶ می باشد و در مجموع ۱۰۰ گرم وزن دارد .

شمش مسی ۱۰ پیچ ارت  از جمله پر کاربرد ترین قطعه های مصرفی در صنعت برق می باشد که هم اکنون در شرکت پرشین تجهیز نوآوران موجود می باشد .

این محصول در شکل ظاهری مکعب مستطیل و از جنس فلز مس تولید شده و در بازار و فروشگاه های مجازی  نیز موجود است .

شمش مسی ارت ۱۰ پیچ علاوه بر انتقال جریان الکتریکی در اتصال سیم های نول و دستگاه های الکترونیکی نیز کاربرد دارد .

از این نوع شمش برای ساخت گودال و یا چاه ارت نیز مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از این محصول نیازی به نصب ترمینال نخواهیم داشت به این دلیل که فلز مس خود دارای ویژگی رسانایی بالا و قابل قبولی است .

از ویژگی های منحصر به فرد شمش مسی ارت ۱۰ پیچ می توان به تعویض راحت آن نسبت به سایر کابل ها اشاره کرد . همچنین نمای ظاهری بهتری را در نتیجه کار نیز خواهید داشت .

مقاومت و طول عمر بسیار بالا ، انشعاب گیری ساده و انتقال بهتر جریان الکتریکی از دیگر خصوصیات شینه یمسی ۱۰ پیچ ارت می باشد .

نحوه کارکرد شینه مسی ۱۰ پیچ ارت

نحوه نصب و کارکرد شمش مسی ۱۰ پیچ ارت به این صورت است که سیم ارت اصلی از سمت الکترود های زمین به شمش های ارت متصل شده است ، و سپس در یک راستا با سیم های فاز و شمش یا سیم های نول تا دستگاه های الکترونیکی امتداد خواهد داشت .

برای انشعاب دادن میتوانید بر روی شمش سوراخ هایی ایجاد کنید و با استفاده از پیچ و مهره فضاهایی را به این منظور بسازید .

ما سعی کردیم تمامی مطالب مربوط به این محصول را در اختیار شما بگذاریم امیدواریم مطالعه اطلاعات مربوط به شینه مسی ۱۰ پیچ ارتبرای شما مفید بوده باشد .

در صورت تمایل به خریدن شمش مسی ۱۰ پیچ ارت میتوانید از شرکت کاسپین تجهیز نوآوران بدون واسطه و با مناسب ترین قیمت خریداری بفرمایید .

 همکاران ما در بخش فروش میتوانند راهنمایی های لازم برای خریداری کردن شمش مورد نیاز شما به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *