تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مشخصات شمش یا شینه ی مسی ارت ۶ پیچ + قیمت

فهرست مطالب

شمش مسی ارت ۶ پیچ یا به عبارتی شینه مسی که در لفظ به یک معنی هستند ، یکی از تجهیزات بسیار پر کاربرد و ضروری در داخل تابلو برق می باشد . به این دلیل که از این قطعه برای انتقال و توزیع جریان الکتریکی ، در بین همه ی قطعات به کار رفته در داخل تابلو برق مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع شمش در چندین نوع تولید می شود که بهترین دسته بندی برای آن تقسیم کردن به دو نوع شمش مسی ارت و شمش مسی نول می باشد که در سایز های مختلف به بازار عرصه می شوند . دسته بندی دیگر مربوط به انواع فانتزی و غیر فانتزی آن است و همچنین به دسته ی شمش های مسی ساده و شمش های مسی چند تایی نیز تقسیم می شوند .

که ما در ادامه ی مطالب قصد داریم به طور جامع در رابطه با شمش مسی ۶ پیچ ارت اطلاعاتی را در اختیارتان بگزاریم .

شینه مسی ارت

شمش ارت نوعی از شمش مسی است که برای انتقال و توزیع جریان ارت در تابلو برق الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین از کاربرد های دیگر شمش های مسی ارت می توان به استفاده برای راه اندازی چاه ارت اشاره کرد. همین طور در راه اندازی و تجهیزات گودال ها و جعبه تست ارتو تابلو نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

مشخصات فنی شینه مسی ارت

شمش مسی ارت با سایز ۱۵*۳ تولید می شود  ، که بر اساس اینکه تعداد پیچ های به کار رفته بر روی شینه مسی ارت چه تعداد باشد طول شمش و نام آن نیز تغییر میکند . تعداد پیچ های به کار رفته روی شمش مسی ارت می تواند  ۴ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۲ باشد که به هرکدام از این پیچ ها یک انشعاب اتصال داده می شوند . شما با توجه به این که بخواهید به چه تعداد از قطعات جریان الکتریکی دهید باید شمش با تعداد پیچ مورد نظر خود را تهیه فرمایید .

شمش مسی ارت نوعی از شمش مسی با خلوص ۹۹ درصد از جنس فلز مس می باشد .

از این محصول به نام شینه مسی ۶ پیچ نیز یاد می شود و با این اسم نیز می توانید آن را به سادگی در بازار ها و یا فروشگاه های فضای مجازی یافت کنید .  

با اتصال شمش ارت ۶ پیچ به بدنه تابلو برق میتوان از برق دار شدن بدنه فلزی تابلو برق جلوگیری کرد.

همچنین از خطر برق گرفتگی افراد نیز پیشگیری می ‌شود .

شینه ی مسی ارت ۶ پیچ دارای ۶ عدد پیچ و واشر نمره ۶ می باشد .

 این محصول در مجموع ۹۰ گرم وزن دارد .

شمش مسی ارت برخلاف شمش مسی نول دارای پایه ای هست که از ابتدا روی آن نصب شده است که این ویژگی سبب شده تا کاربرد های نسبتا بهتری داشته باشد .

در این نوع شینه دو پایه تعبیه می شود که کاربرد پایه های موجود در شمش مسی ارت عبارت است از :

۱-  شمش مسی می تواند بدون مقره به تابلو برق الکتریکی اتصال داده شود .

۲ –  این نوع شمش می تواند مستقیما به بدنه تابلو برق متصل شود پس این محصول کاملا به خود بدنه تابلو اتصال پیدا می کند .

برخی از ویژگی های اصلی این محصول عبارت است از :

  • انشعاب گرفتن فقط با باز و بست کردن پیچ آن
  • بهتر شدن انتقال و هدایت جریان الکتریکی به علت رسانای قوی آن
  • تعویض ساده تر شمش ارت ۶ پیچ نسبت به کابل
  • ظاهر زیبا و بهتر در نتیجه نهایی کار
  • دارای استحکام بسیار بالا نسبت به سایر قطعات مشابه

با متصل کردن شمش مسی ارت ۶ پیچ به بدنه تابلو برق می توان از برق دار شدن بدنه فلزی تابلو برق الکتریکی نیز جلوگیری کرد .

 در ضمن انتقال و هدایت برق الکتریکی بدنه ، به ارت اصلی از خطر برق گرفتگی افراد و خسارت جانی و مالی در اثر به وجود آمدن این اتفاق نیز پیشگیری می ‌شود .

نکته ی مهم در این بخش که حتما در زمان کار باید به آن عمل شود تا تابلو برق دچار خسارت و خرابی نشود این است که فاصله بین شمش ها باید حداقل ۱۰ سانتی متر باشد و نکته ی دیگر این که عایق کردن شمش ها با وارنیش حرارتی بسیار واجب و ضروری است و از جمله نکات ایمنی استفاده از شمش ارت ۶ پیچ است .

به طور معمول در تابلو های برق صنعتی از شمش نوع ارت و شمش نول برای گرفتن انشعاب های داخل تابلو  برق و یا انشعاب های مصرف کنندگان استفاده می ‌شود .

اما شمش مسی نول بر خلاف این محصول به صورت یک قطعه مسی کاملا صاف است که در ابتدا و انتهای آن سوراخ هایی وجود دارد که محل متصل شدن این شمش ( نول ) به مقره داخل تابلو است . به دلیل اینکه شمش مسی نول خودش پایه نداره و باید ابتدا به یک مقره وصل شود و بعد به تابلو برق مورد نظر اتصال داده شود .

مزایای استفاده از شمش ارت و کاربرد های شمش ارت ۶ پیچ 

با نصب مستقیم شمش ارت ( به علت داشتن پایه میتوان آن را مستقیم نصب کرد ) به بدنه تابلو برق ، مانع از برق دار شدن بدنه تابلو برق می شود . در نتیجه استفاده از شمش ارت از خطر برق گرفتگی کارکنان به دلیل تماس مستقیم با بدنه تابلو برق جلوگیری می شود .

شمش مسی ارت ۶ پیچ از یک تسمه به جنس فلز مس ساخته شده است که عرض آن ۱۵  میلی متر و ضخامت آن ۳ میلی متر است که وظیفه اش انتقال و هدایت جریان الکتریکی به انشعابات و تجهیزات متصل به آن می‌ باشد .

با توجه به اینکه شمش ارت ۶ پیچ از تسمه مسی ساخته شده ، حداکثر جریان الکتریکی مجاز برای شمش ارت ۶ پیچ ۱۷۰ آمپر می ‌باشد .

از شمش مسی ارت ۶  پیچ می توان برای متصل کردن سیم های ارت مصرف کننده به سیم ارت اصلی نیز استفاده کرد.

همچنین از شمش مسی ارت برای استفاده عمومی در جعبه تست ارت و تابلو های برق صنعتی و تابلو برق های خانگی می توان استفاده کرد .

شینه مس از کجا خریداری کنیم ؟

در خرید شمش مسی ارت ۶ پیچ مانند خرید بسیاری از کالاها از طریق آگهی‌های فضای مجازی بسیار زیاد شده است ، با یک سرچ و تحقیق ساده تعداد بسیاری آگهی دیده می شود که خریدار و فروشنده شمش های مسی انتشار داده ‌اند . شما فقط لازم است معتبر ترین آن آگهی ‌ها را پیدا کنید و در زمان کمی شروع به خرید شمش مسی ارت ۶ پیچ کنید . نکته مهمی که قبل از خرید باید دقت کنید این است که از اعتبار فروشنده آگاهی پیدا کنید تا کالای مرغوب و با کیفیت  و مورد نیاز شمارا در اختیارتان قرار بدهند و راهنمایی های لازم برای تجربه ی بهترین خرید را در اختیار شما بگزارند که همکاران ما در شرکت بزرگ کاسپین تجهیز نوآوران این خدمات را با دقت زیاد و بالا ترین کیفیت به شما میدهند . برای ارتباط با شرکت کاسپین تجهیز نوآوران میتوانید با شماره شرکت تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را به شما اراعه بدهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *