تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مشخصات شمش یا شینه ی مسی نول ۱۰ پیچ + قیمت

فهرست مطالب

شمش مسی نول ۱۰ پیچ به وسیله ای گفته می شود که می تواند تمام سیم های نول که در ورودی تابلو برق قرار دارد را به نول شبکه وصل کند و همچنین یکی از وظایف آن انتقال انرژی به مراکز مصرف می باشد . و میتواند راه حلی قابل اطمینان و اعتماد و کم حجم به منظور انتقال سریع و پر سرعت و ایمن ، برق در مقایسه با اتصال دادن کابلی می تواند باشد و به خاطر دارا بودن ظاهری مناسب و زیبا و همچنین استحکام مناسب و بالا از مقبولیت و اقبال عمومی بسیار قابل توجهی برخوردار می باشد و می توان گفت می تواند برای تمامی تابلو برق ها مناسب باشد .

ویژگی های شینه مسی

شینه ها به دو دسته ی شینه روکش دار فانتزی و بدون روکش دار مسی قابل تفکیک هستند و تقسیم بندی می شوند .
شمش ها اغلب در زمینه ی وصل کردن سیم های نول و ارت مورد استفاده قرار میگیرند و استفاده می شوند . ما می توانیم به جای استفاده کردن از از تعداد بسیار زیادی ترمینال ریلی ، از شمش های ۱۰ پیچه استفاده کنیم که استفادهاز آن ها موجب می شود فضای موجود در تابلو برق به شکل قابل توجهی بهینه سازی شود . سایز و اندازه شمش ها اکثرا از ۴ پیچ شروع می شود و اغلب تا ۱۲ پیچ ادامه پیدا می کند و همچنین با توجه به نیاز ، تعداد پیچ مورد نظر انتخاب می شود .از ویژگی های آن می توان به تعویض راحت شمش های عیب دار اشاره کرد . که این موضوع سهولت در فرآیند کار را به وجود آورده است .

تفاوت های شینه نول و ارت

می توان گفت ساختار داخلی شمش ارت به گونه ای تولید و طراحی می شود که پس از نصب آن بر بروی تابلو برق ، شمش ارت را بدنه ی تابلو برق وصل می کنیم اما در شمش های نول ، ارتباطی الکتریکی میان شمش و بدنه به وجود نمی آید . شمش های ارت در دو طرف خود پایه ای را دارا هستند و به جهت ایجاد اتصال هادی حفاظتی به زمین مورد استفاده قرار گرفته اند ، در حقیقت این نتیجه حاصل می شود که شمش های نول اتصال دهنده ای میان سیم نول و دستگاه های الکتریکی است .

تفاوت شمش روکش دار به عبارتی ( فانتزی) و بدون روکش دار ( مسی)

هنگامی که شمش ها ، در جریان های بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند باید بدانیم که بهتر است از شینه های بدون روکش مسی استفاده به عمل آوریم اما در سیستم هایی با جریان کمتر مناسب تر است که از شمش های فانتزی روکش دار استفاده شود .

در هنگام انتخاب و نصب شمش ها نکته های زیر را حتما در نظر بگیرید

ظرفیت الکتریکی شمش ها حتما باید حداقل ۱۵۰% شدت جریان نامی کلید اصلی در نظر گرفته شده باشد که این موضوع باعث می شود ایمنی در این پروژه بیشتر شود . فاصله میان دو شمش ها که به شکل متوالی نصب شده اند نباید کمتر از ۱۰ سانتی متر تعریف شود . از وارنیش حرارتی می توانیم برای عایق کردن شینه های مسی یا آلمینیومی استفاده کنیم . از شمش های مسی اندازه ۱۵×۳ میلی متر در تابلو های برق جهت هدایت جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از کاربرد های دیگر آن می توان کاربرد در خصوص شمش ارت و شمش نول اشاره کرد این شمش ها از مس با خلوص بالا ساخته می شوند .
از آن جهت که بایستی سیم نول با سیم اتصال زمین هم بندی شود . از شمش های نول در سایز های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد . این شمش ها نیز ، بر روی آن ، با توجه به تعداد ، هادی های ورودی وخروجی ، تعبیه می شوند . این شمش ها دارای ضخامت بوده اما انحنا ای را دارا نمی باشند . و در دو طرف آن همچنین سوراخ هایی به جهت بستن شینه ها بر روی مقره اتکایی ایجاد شده است .

ویژگی ظاهری شینه مسی ۱۰ پیچه نول

در خصوص ویژگی های ظاهری این شینه ها باید گفت که شینه های مسی ابعاد ۱۵*۳ میلی متر دارند و توان تحمل جریان ۱۷۰ آمپر را دارا هستند و وزن آن ها ۱۲۰ گرم است .
شینه های مسی دارای بیشترین رسانایی است و آلومنیوم کمترین رسانایی را دارا است . سایز و ضخامت یک شمش می‌ تواند متفاوت باشد . معمولا شینه ها دارای استاندارد های مختلفی در سایز و ضخامت می باشند .

شمش مسی تخت ۱۰ پیچ نول

این شمش ها در ایران تولید می شوند از جنس مس ساخته شده اند و تعداد پیچ ها آن ۱۰ عدد است و بر روی تابلوهای برق مورد استفاده قرار می گیرند .

نکات استفاده شمش نول

این شینه هال ها در تابلوهای برق و بر روی مقره های چکمه ای (تک پیچ یا دو پیچ) که عایق می باشند قرار گرفته می شوند . در تابلوهای برق ( خانگی یا صنعتی ) تمامی سیم های نول به این شینه ها وصل می شوند و یک نول اصلی از آن گرفته شده است .

کاربرد های شمش های مسی ۱۰ پیچه

از کاربرد های شمش های مسی ۱۰ پیچه می توان به استفاده در کارگاه ها و کارخانه ها و همچنین ساختمان های مسکونی و ساختمان های تجاری میتوان اشاره کرد .
. در خصوص اندازه ی آن می توان گفت طول آن ۲۰ سانتی متر و عرض آن ۲ سانتی متر و ضخامت آن ۵ میلی متر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *