تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مشخصات شمش یا شینه ی مسی نول ۶ پیچ + قیمت

فهرست مطالب

شمش مسی نول ۶ پیچ در واقع از یک تسمه به جنس فلز مس ساخته شده است . شینه ( شمش ) نول شامل شمش هایی است که در تابلو برق و صنعت برق برای عملکرد مخصوصی یا حفاظت از مدار مورد نظر از آن ها استفاده می شود.  شینه ها به منظور توزیع و هدایت انرژی الکتریکی به همه ی قطعه های داخلی تابلو برق به کار می روند . از طرفی شینه مسی وظیفه دارد از تمام قطعات در برابر احتراق و آتش سوزی حفاظت کند و جریان اضافه بار را نیز مدیریت کند . شینه ها در جنس های بسیار مختلفی وجود دارند ولی معمولاً شینه ای به عنوان پرکاربرد ترین شینه ی جنس مس است که قدرت هدایت الکتریسیته در آن ‌ها بیشتر می ‌باشد . به این دلیل که فلز مس قدرت انتقال رسانای بیشتری نسبت به دیگر متریال ها دارد . شمش مسی نول ۶ پیچ را با اسم شینه هم می شناسند که به عنوان یک فلز رسانا ، انتقال جریان الکتریکی به قطعه های مختلف داخلی تابلو را به عهده دارد .

مشخصات فنی نول ۶ پیچ

عرض این نوع شینه ( شینه نام دیگر شمش است بنابراین هرجا در این مطالب صحبت از شینه شد بدانید منظورمان همان شمش است )  15  میلی متر اس ت و ضخامت آن نیز ۳ میلی متر می باشد . وظیفه اصلی شمش مسی نول ۶ پیچ انقال و هدایت جریان برق الکتریکی به انشعاب های متصل به آن می‌ باشد .

با در نظر گرفتن اینکه این محصول از نوع تسمه مسی ساخته شده است ، حداکثر جریان الکتریکی مجاز برای این شمش ۱۷۰ آمپر می ‌باشد .

از شمش مسی نول ۶ پیچ میتوان برای متصل کردن سیم های نول مصرف کننده به سیم نول اصلی استفاده کرد .

از کاربرد های دیگر این محصول مورد استفاده قرار گرفتن عمومی در جعبه تست ارت و تابلو های برق صنعتی و خانگی میتوان اشاره کرد .

ویژگی ها

این شینه ی مسی دارای ۶ عدد پیچ و همچنین دارای واشر نمره ۶ می باشد . در کل شمش مسی نول ۶ پیچ   60 گرم وزن دارد .

بعضی از ویژگی های شمش مسی نول ۶ پیچ که باعث میشود آن را برای استفاده انتخاب کنیم عبارت است از :

  • انشعاب گرفتن ساده فقط با باز و بست کردن پیچ
  • ببهتر شدن توزیع و پخش جریان الکتریکی در بین قطعات مورد نظر
  • عوض کردن ساده تر این نوع شمش نسبت به کابل
  • ظاهر زیبا و مناسب در نتیجه نهایی کار ما
  • این نوع شمش نول دارای استحکام بسیار زیاد و بالایی می باشد

فقط باید حتما توجه کنید که باید این شمش به مقره یا پایه اتصال دهید ، و فقط بعد از اتصال مقره ‌ها به تابلو برق میتوان این شمش را در تابلو برق قرار داد .

نصب و طریقه آن

پس تا اینجا متوجه شدیم که برای نصب شمش نول مسی ۶ پیچ در تابلو های برق یا صفحات نصب تجهیزات برقی و یا هر استفاده ی صنعتی باید از مقره استفاده کنیم تا نتیجه مطلوب را به ما بدهد .

بنابراین طبق متصل کردن شمش نول با مقره ها ، این محصول هیچ گونه اتصالی به بدنه تابلو برق یا صفحه مونتاژ پیدا نمی کند .

 همچنین میتوان با اتصال شمش مسی نول و شمش مسی ارتبه همدیگر از برق دار شدن اتفاقی و ناگهانی نول جلوگیری کرد تا از خطر برق گرفتگی افراد نیز پیشگیری شود و امنیت کارمان حفظ شود .

نکاتی که در استفاده کردن از این محصول در نظر بگیریم عبارت است از :

۱ – رعایت فاصله بین شینه ها که حداقل آن ۱۰ سانتی متر است

 2 – عایق کردن شمش های مسی با وارنیش حرارتی که جزعی از نکات ایمنی استفاده از این محصول است .

۳ – استفاده از مقره قبل از نصب ( توضیحات کامل این موضوع در بخش بالایی می باشد )

معمولا در تابلوهای برق صنعتی از شمش ارت و شمش نول برای گرفتن انشعاب های داخل تابلو برق و یا انشعابات مصرف کننده ها استفاده می ‌شود .

شمش مسی ارت بر خلاف شمش مسی نول ۶ پیچ به صورت یک قطعه از فلز مس دارای پایه از همان جنس مس است و نیازی به نصب پایه ندارد .

وجود داشتن پایه در شمش ‌های ارت باعث اتصال کامل شینه ارت به بدنه و صفحه تابلو می‌شود و در صورت برق دار شدن بدنه تابلو برق آن را به چاه ارت منتقل می ‌کند .

خرید شمش نول ۶ پیچ مسی

جهت خریدن شینه ی مسی نول ۶ پیچ همه ی مشخصات محصول باید مورد بررسی قرار گیرد . برای مثال قیمت شینه ی مسی نول ۶ پیچ در کنار سایر مشخصات آن تحت بررسی قرار میگیرد .

حالا اینکه شینه ها تشکیل شده از سه بعد طول ، عرض و پهنا هستند که بر اساس رعایت استاندارد ها به عرصه ی تولید می‌ رسند . شینه ها در پیچ های متفاوتی هستند ولی خرید شمس نول ۶ پیچ مسی با استقبال بسیار زیادی همراه بوده زیرا برای عملکرد خاصی است‌ . به صورت کلی این شینه ‌ها فاقد پایه هستند و از جنس فلز مس می باشند و همچنین دارای یک مقرر هستند که روی آن ها نصب می شود . وظیفه اصلی این قطعه انشعاب گیری ساده تر و انتقال جریان الکتریکی با سرعت بالا و عملکرد بهتر می باشد .

همه ی تجهیزات الکتریکی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با جریان الکتریکی در ارتباط هستند . به همین دلیل برای خریدن این محصولات توجه به کیفیت آن و داشتن علامت استاندارد حائز اهمیت می باشد . در حال حاضر برای این که دسترسی به محصول های باکیفیت داشته باشیم باید به مرکز فروش قابل اعتمادی مراجعه کنیم . فروشگاه پرشین تجهیزات نوآوران سال ها است که در این راستا فعالیت دارد و این بازار بزرگ آنلاین در زمینه تولید تجهیزات با کیفیت ، بهترین محصولات را که متناسب با نیاز شماست به دست شما کاربران عزیز می رساند .

 از مهم ترین پارامتر های خرید شمش مسی نول ۶ پیچ توجه و دقت به مشخصات ظاهری و کاربردی ، نوع استفاده ، ابعاد ، جنس آن و همین طور در نظر داشتن قیمت این نوع شمش مسی است .  با اطمینان کامل میتوان گفت که جنس فلز مس قدرت انتقال بیشتر و رسانایی بهتری در مقایسه با بقیه ی متریال های موجود دارد .

همچنین بهتر است از برند های معتبر آن را تهیه فرمایید ف به این دلیل که شرکت های معتبر از مواد خالص و قطعه های اولیه درجه یک برای تولید محصول های خود استفاده می ‌کنند . مجموعه‌ ی کاسپین نجهیز نوآوران با رعایت کردن استاندارد های روز دنیا محصولی با کیفیت بالا و بهترین ایمنی را به تولید می ‌رسانند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *