تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مقره شیار دار

فهرست مطالب

مقره شیار دار همان طور که از نامشان پیداست دارای شیار بر روی بدنه خود هستند و با نام های مقره چاک دار ، مقره کمر شیار دار نیز شناخته می شوند ، این شیارها می توانند به تعدا یک ، دو ، سه و چهار شیار باشند که با توجه نیاز خود باید آنها را تامین کنید.

مقره های شیار دار در چهر سایز ۱۰۰ ، ۲۰۰ ، ۴۰۰ و ۸۰۰ که هر کدام با توجه به سیم کشی های درون تابلو برق ممکن است از نوع کوچک تر و یا بزرگ تر استفاده شود.این ابزارها برای شناسایی برند با نام های زیر شناخته می شوند.

مقره شیار دار
مقره شیاردارمقره شیاردارمقره شیاردارمقره شیاردارنام
N-100N-200N-400N-800ظرفیت

کاربرد مقره شیار دار

مقره های شیار دار در تابلوهای برق به منظور هدایت سیم و کابل ها از مکان هایی که می خواهیم به مکان دیگر جریان انتقال یابد و این انتقال در محلی از تابلو برق قرار دارد که مستلزم اسفاده از مقره ها باشد.به عنوان مثال در گوشه های تابلو برق ها که بخواهیم به سمت طرفین سیم ها را هدایت کنیم.البته این در حالی است که می خواهیم از شیار های آنها استفاده کنیم ، و در مواردی که بخواهیم  به عنوان برقرا کننده اتصال نیز استفاده کنیم ، پیچ هایی در طرفین مقره تعبیه شده اند که در ادامه سعی داریم به این امر مهم بپردازیم:

نصب مقره شیار دار

در ابتدا مقره های شیار دار را بر حسب سیم و کابل ها و ابعاد تابلو برق های خود برگزینید ، سپس  در محلی که قرار است از مقره های شیار دار استفاده کنید ، آن نقاط را هدف گذاری و علا مت گذاری کنید ، این به خاطر است که قرار است تابلو برق های خود را سوراخ کاری کنید.بعد از این که سوراخ کاری کردید می توانید در محل تلاقی پیچ و تابلو برق یک عایق دیگر نیز قرار دهید ، البته مستلزم این امر نیستسد ، چرا که مقره های شیار دار خود به عنوان عایق عمل کرده و از جنس رزین می باشند و این تذکر برای امنیت بیشتر می باشد.

مقره های شیار دار در کاربدهای بیرونی بر روی تیر های برق دارای سایزهای بزرگ تری هسستند.که به تفاوت این دو در محیط های مختلف نیز خواهیم پرداخت.

تفاوت مقره شیار دار در نوع بیرونی و تابلو برق ها:

مقره هایی که در موارد بیرونی و تیرهای برق کاربرد دارند از لحاظ تعدار شیار ها می تواند از بیشتر از موارد تابلویی باشد و هم چنین در موارد بیرونی ارتفاع بلند تری نسبت به موارد تابلویی دارد.در مواردی که قرار است برای تیرهای برق استفاده شوند هم می توانند به عنوان پایان دهنده در موارد کم استفاده شوند و هم در مواردی می توان از آنها یک انشعاب به سیم های جریان عبوری در سطوح بالا یا پایین از خود باشند.

البته این تکنیک در مورد تابلو های برق توصیه نمی شود و برای انشعاب از پیچ موجود در بالای آن که می تواند شینه ها و یا همان شمش های مسی بر روی آن نصب شوند ، استفاده کنید.هم چنین در موارد بیرونی باید از جنس مقاوم تری باشند ، چرا که در مقابل تنش های آب و هوایی بیشتری قرار دارند و کم ترین خلل موجب از کار انداختن کل جریان در منطقه خواهد بود.

در موارد درونی هرگز از شیار های آنها به عنوان پایان دهنده استفاده نمی شود و همان طور که گفته شد برای انشعاب نیز از شینه ها استفاده می کنند.این تکنیک برای انشعاب در موارد بیرونی نیز می تواند صورت گیرد ، که در بالایی ترین قسمت خود دارای پیچ انتقال هستند.هم چنین پایه این ابزارها در نوع بیرونی به با نصب بر روی تیر برق هیچ گونه جریانی را از خود عبور نمی دهند تا جریان به تیر برق ها انتقال یابد.

مقره شیار دار

ساخت مقره شیار دار

برای تهیه شیارهایی با ساختار سطحی منظم از لیزرها و دستگاه های مخصوص برای خوردگی و حذف مواد باقیمانده در حین تولید استفاده می شود.

مقره ها برای عایق بندی و پشتیبانی از یک انتقال خوب در دستگاه های فشار قوی قرار می گیرند تا در داخل آنها هیچ خلاء سطحی در آنها وجود نداشته باشد ، این خلاء می تواند در مواردی با آسیب پذیری مقره ها رو به رو شود و هم چنین در بعضی مواقع که تخلخل می تواند منجر به شکستن مقره و تخلیه الکتریکی در اثر این شکستن رخ دهد.برای همین مقره ها را برای مقاوم سازی از جنس سرامیک های محکم ، رزین و…می سازند و آنها را تحت فشار قرار می دهند تا این خلاء پر شود.این مواد جریان برق را از خود عبور نمی دهند و عایق خوبی برای استفاده چند منظوره هستند.

قطر مقره های شیار دار تابلویی در بیشترین حالت در حدود ۲۰ سانتی متر و در کم ترین حالت به ۱۰ سانتی متر می رسد. که برای ایجاد شیار بر روی هر کدام از دستگاههای با قطر متفاوت استفاده خواهد شد.در بعضی مواقع تغییری در ارتفاع این نوع مقر ها ایجاد نمی شود و تنها در تعدا شیارهای آنها تغییر ایجاد خواهد شد.

برای اینکه این شیارها به صورت صاف و منظم باشند می توان از طریق تراش لیزری و شستشوی ماورا صوت اسیدی ، شیارهای منظمی بر روی سطحوح این عایق ها ایجاد کرد. بدیهی است که توانایی مقاومت در برابر ولتاژ سطح عایق رزینی اصلی بسیار بیشتر از موارد شیشه ای و…است ، از این رو بیشتر این مقره ها را از جنس رزین تولید می کنند.

مقره شیار دار

در ادامه قصد داریم به توضیح انواع مقره های دیگر نیز بپردازیم و هم چنین اشاره کوتاهی به تفاوت های آنها خواهیم داشت:

انواع مقره

مقره اتکایی

این نوع مقره ها به صورت استوانه‌هایی بلند هستند که شامل یک سری فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌هایی روی سطح خود هستند.مقره های اتکایی در وسط خود دارای یک شیار هستند که در طرفین این شیارها پیچ نصب برای سیم ها وجود دارد ، که این کار را می توان با اتصال سیم ها به سرسیم ها و سپس به این پیچ ها نصب کرد..این نوع مقره ها هم چنین می توانند از نظر ساختاری به صورت مختلف :شیار دار ، اتکایی یک طرف پیچ ، اتکایی دو طرف پیچ ،اتکایی با شیار عایق دار، اتکایی به صورت های  توپر و توخالی باشند که  نوع توپر این مقره ها از استقامت مکانیکی و الکتریکی بیشتری برخوردار است.برای استقامت بیشتر مقره های اتکایی ، آن را با گاز ازتخشک پر می کنند.

در پست‌های فشارقوی از این مقره‌ها برای نگهداری شین‌های فشارقوی بر روی پایه‌های بتنی استفاده می شوند.و شین‌ها روی شیار بالایی مقره بسته می‌شوند و همچننین از این مقره‌ها برای تابلوهای برق فشارقوی استفاده می‌شود.

مقره پله ای

این مقره ها به صورت پله ای بوده  و به گونه ای که بتوان برای طبقه بندی تجهیزات در درون تابلو برق ها کرد ، مورداستفاده قرار می گیرند.

مقره های پله ای همانند مقره های اتکایی از تنوع بالایی برخوردار هستند و هم چنین شامل کیفیت های مختلفی نیز می باشند در انتخاب این محصولات باید با توجه به شرایط تابلو برق و محیط کاری آن ها را برگزینید.علت طبقه بندی این محصولات برای سامان بخشیدن به درون تابلو برق ها و جهت سهولت دسترسی است ، چرا که در بعضی مواقع از نیاز است که از مقره های پله با طبقات کم و در بعضی مواقع با طبقات بالا ، که این مورد در مورد تابلو های بزرگ می تواند بسیار کارآمد باشد.

ویژگی مقره ها ی پله ای

مقره های پله ای و انواع دیگر باید دارای خصوصیات زیر باشند:

استقامت الکتریکی بالا ،  استقامت مکانیکی بالا ، عاری از ناخالصی و حفره های داخلی ،  استقامت در برابر تغییرات درجه حرارت و تغییر شکل ندادن در اثر تغییرات دمایی (با توجه به ضریب انبساط حرارتی که بایستی کم باشد) ،  ضریب اطمینان بالا ، ضریب تلفات عایقی کم ،  در برابر نفوذ آب و آلودگی ها مقاوم باشد. جنس مقره ها معمولا با توجه به کاربرد آنها متفاوت است.برای مثال جنس مقره پله ای که در تابلو برق استفاده می شود از رزین می باشد

و انواع مقره هایی مانند مقره های دوسرپیچ و موارد دیگر که در مقالات مرتبط به آنها خواهیم پرداخت.

خرید مقره شیار دار

مقره های شیار دار و مقره های اتکایی مختلفی در شرکت کاسپین تجهیز نیرو موجود هستند که در تولیدات خود از مواد مرغوب استفاده می کنند ، تا بتوانند نیاز کاربران را برطرف کنند. استفاده از این ابزارها مناسب برای اتصال قطعات و بخش های مختلف تابلو برق ، سیم کشی ها و غیره همواره لازم و ضروری است.با ورود به فروشگاه کاسپین تجهیز نیرو از این محصولات متنوع برخوردار شوید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *