تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مهتابی زیر کابینتی

فهرست مطالب

مهتابی زیر کابینتی که به چراغ زیر کابینتی هم مشهور است  یکی از انواع روشنایی هایی که در تابلو برق ها مورد استفاده می گیرد. از آنها در تابلو های الکتریکی ، زیر کابینت ها ، قفسه های فروشگاهی و موارد دیگر استفاده فراوانی می شود.

استفاده از این ابزارها باعث می شود تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی گردد و هم نور به صورت یکنواخت و متناسب به محیط پراکنده شود.برای نصب و یا تعمیر ابزارهایی مثل سرسیم و هیترها و موارد حساس دیگر در مواقعی که نور کمتری در دسترس است باید مهتابی های زیر کابینتی را به درستی نصب کنید تا نور را یکنواخت پخش کند.

رنگ نور این ابزارها از هالوژن است ، این رنگ یک رنگ سفید ملایم بوده که به چشم ها آسیب نمی رساند و روشنایی خوبی به محیط می دهد.

مهتابی زیرکابینتی در سایزهای:

۳۰ سانتی متر – ۵، وات ، ۶۰ سانتی متر – ۷، وات ، ۹۰ سانتی متر – ۱۰ ، وات ، ۱۲۰ سانتی متر – ۱۴، وات و…طراحی و تولید می شوند.

این ابزارها بدون چشمک زن هستند و مناسب برای انواع تابلو برق ها و حتی برای موارد خانگی نیز هستند.

شیوه تولید نور سفید در این ابزارها به این گونه است که ولتاژ اعمال‌شده به دو سر لامپ، باعث داغ‌شدن گازهای درون آن می‌شود.

و جیوه موجود در آن بخار می شود ، از طرفی گذر جریان الکتریکی از دو رشته با ماده پوشانده شده الکترون آزاد می کنند که به این پدیده ، پدیده ترمویونیک می گویند در اثر برخورد با اتم های بخار جیوه الکترون های آن را تحریک می کنند و پرتو فرابنفش را آزاد می کنند که در نهایت در اثر برخورد با لایه فسفر به رنگ سفید در می آیند.

ویژگی های مهتابی زیر کابینتی

بدنه آلومینیومی دارند و طول عمر بلند مدت نیز به خاطر آلومینیومی بودن آن ها است.

نصب آسانی دارند و تنها با اندک مهارتی بدون ابزار خاصی نصب می شوند.

دارای رده انرژی هستند و با توجه به ابعاد تابلو ها از رده های انرژی متفاوتی استفاده می شود.

با طراحی زیبا و مینیاتوری، مناسب قفسه ها ، انواع تابلو برق ها و موارد دیگر با ارتفاع متفاوت هستند.

با ایجاد یک نور خطی یکنواخت نور را به صورت مناسب پخش می کنند که برای نورپردازی محیط هایی مثل تابلو برق مناسب هستند.

از موارد مصرف این محصول میتوان به استفاده در زیر کابینت ها ، قفسه ها ، انواع تابلو برق ها و صنایع مختلف نام برد.

چراغ زیر کابینتی یا همان مهتنابی زیر کابینتی با هندسه نواری شکل دارای ولتاژ بسیار پایینی بوده و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند.

کیفیت نور لامپ مهتابی ، چون نور لامپ فلورسنت یا همان مهتابی بوسیله حرارت ایجاد نمی‌شود ، بلکه در اثر تحریک اتمها تولید می‌گردد، از نظر اقتصادی مفید و مقرون به صرفه است. این ابزارها روشنایی مناسبی تأمین می‌کند که سایه‌های کمی را سبب می‌شود.

مهتابی زیز کابینتی

امنیت

یکی از فضاهایی که نور در تامین روشناییی آن اهمیت خاصی دارد ، تابلو های برق است ، صنایع مختلف از انواع تابلوهای برق بهره مند هستند ، اما اگر یک تابلو برق از ویژگی روشنایی در شب بررخوردار نباشد چه مشکلی پیش می آید؟ آیا یک چراغ سقفی برای نور دهی در شب کافی است؟ یا چشمان شما را اذیت نمی کند؟و چنیدن سوال دیگر که در اینجا مطرح نمی گردد. اینجاست که مهتابی زیرکابینتی به کمک شما می آید تا علاوه بر جلوه دهی به تابلوبرق های شما ، با نور سفید دید شما را در شب بهتر کرده و امنیت را فراهم می کند.این ابزارها می توانند به صورت نور مخفی و یا باز استفاده شوند.

توجه:

در صورت نیاز سیم و کابل های مهتابی های زیر کابینتی را نیز با بست های کمربندی محکم کنید.

این ابزارها در اشکال مختلف تولید می شوند و با توجه به ولتاژ پایین که دارند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. از این چراغ ها برای حذف نمودن نقاط تاریک در تابلوهای برق و یا جلوه بخشیدن به عناصر داخل تابلوها استفاده می شود.البته بیشتر منظور امنیت بوده و در کنار آن به مورد ظاهری می پردازیم.

مهتابی زیز کابینتی

عیب یابی به شکل سنتی

در تابلوبرق های قدیم که از تجهیزات جانبی زیادی برخودار نبودند و در محیط داخلی آن ها از مهتابی زیر کابینتی استفاده نمی شد پیدا کردن یک علت در مواقع تاریکی مشکل ساز بود و همین امر موجب بروز مشکلاتی می شد یا بعضا با چراغ های آویزی سیم کشی می کردند که به نوعی غیر استاندارد بود.اما امروزه  نورپردازی اغلب به وسیله یک چراغ کابینتی که در کف یا بدنه تابلوها نصب می‌شوند فعالیت ها را در درون تابلو برق آسان تر کرده و جای کم تری می گیرد.

چرا که اغلب فعالیت‌هایی که داخل تابلو برق ها (ترمیم ، تعمیر و یا نصب در مواقع دید کم) بر روی آن ها  انجام می‌شود در مواقعی که در تاریکی رخ دهد بسیار خطرناک است و نصب یک مهتابی زیر کابینتی هائز اهمیت است.

در صنایع امروزی کنترل قسمت اعظم الکتریکی یک مجموعه ،  در تابلو برق ها صورت می گیرد کار در یک مجموعه بزرگ  بر روی سطح کابینت‌ها و تابلو برق ها نیازمند امنیت بالایی است و باید به خوبی مدیریت شوند، در کنار این یک اشتباه کوچک می تواند در مواقعی(تاریکی و دید کم تر) کل مجموعه های جریان را از کار بیندازد ، با این وجود در می یابیم که وجود یک مهتابی زیر کابینتی می تواند بهترین گزینه برای دستیابی به یک مدیریت و کنترل تجهیزات درونی باشد.

توجه:

افرادی هستند که نصب درستی از این ابزارها را انجام نمی دهند و اغلب پشت به منبع نور و در زیر سایه خود مشغول به کار هستند و هنگام کار از نور کافی برخوردار نیستند.تجهیزات درونی تابلو برق ها و دیگر سطوحی که در زیر این نور باید  قرار بگیرند شامل همه قطعات می باشد و اگر تنها با یک چراغ مهتابی نوردهی می شوند و از نور کافی برخوردار نیستند از دو یا بیشتر آنها استفاده کنید.

چرا که یک مهتابی ضعیف دارای روشنایی ضعیفی خواهد شد که حتی ممکن است به علت نداشتن نورکافی و افتادن سایه شما روی ناحیه کارتان، به دست و انگشتان خود آسیب رسانده یا در اداره کردن آن دچار اشتباه شوید.البته این مشکلات بیشتر هنگام شب روی می‌دهد.

مهتابی زیز کابینتی

کاربرد

چراغ‌های زیر کابینتی دارای ولتاژ پایینی بوده و از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه هستند و در موارد خانگی هم استفاده فراوانی دارند.در خانه ها دقیقا در زیر کابینت ها نصب می‌شوند و برای حذف سایه‌ها و نقاط تاریک آشپزخانه کمک می کنند.این چراغ‌ها علاوه بر کاربردهای مفید خود،‌ برای موارد خانگی  جلوه خاصی می دهند چرا که از تنوع رنگی زیادی می توان استفاده کرد ، برخلاف تابلوهای برق که باید از نور روشن آن استفاده کرد تا دچار خطای دید و از این قبیل موارد نشوید.

خرید مهتابی زیر کابینتی

تا به‌‌ حال دقت کرده‌اید که بسیاری از افراد با بی توجهی در خرید به قیمت و کیفیت این محصولات ، به نور موجود در آن متمرکز می شوند؟این یک مورد انتخاب اشتباه در خرید این محصولات می باشد.در ابتدا باید از صحت سلامتی و کیفیت کالا مطمئن شوید وسپس به موارد دیگر بپردازید. بسیار پیش‌ می‌آید که برای فعالیت‌های عمومی و خصوصی از این ابزارها استفاده می‌کنیم پس باید در خرید آنها دقت کنید.

انواع مهتابی زیر کابینتی

مهتابی زیر کابینتی ، انواع مختلفی دارد. هر یک از این ابزارها براساس نوع خود، ممکن است برای تابلو برق های شما مناسب باشد یا خیر.

چراغ مهتابی پیچی:

این نوع از مهتابی ها علاوه بر کاربرد روشنایی جنبه زیبایی دارند و بیشتر در تالار ها و منازل مسکونی استفاده می شوند.این ابزارها بیشتر در نور سفید تولید می شوند و در اندازه ها و طرح های متنوعی برخوردار می باشند.

چراغ‌های مهتابی ریلی :

این نوع مهتابی ها به صورت ریلی بوده و در سطح طولی و عرضی خود با توجه به اندازه آنها می توانند در تابلو برق ها و دیگر صنایع مورد استفاده و نصب گردند.این ابزارها در اندازه ها و تنوع رنگی زیادی هستند که در انتخاب آنها باید توجه کنید.

این ابزارها از نور ال ای دی بهره می برند و به خاطر همین نور آنها زیاد به محیط اطراف پخش نمی شوند و در یک محدوده با شعاع کمتری متمرکز هستند ، که در نوع خود یک ویژگی خوبی محسوب می شود.چرا که از هدر رفت انرژی جلوگیری می شود.

چراغ‌های گرد:

این نوع از مهتابی ها بیشتر جنبه استفاده خانگی و موارد دیگر را دارند و مناسب تابلو برق ها نیستند ، چرا که به خاطر اشکال هندسی آنها فضای بیشتری را اشغال می کنند و موجب بروز مشکل مدیریتی به خاطر جاگیر بودنشان در تجهیزات درونی اعم از اتصال یا شناسایی می شوند.

شرکت کاسپین تجهیز نیرو با سابقه بیش از ۱۰ سال با رائه انواع مهتابی زیرکابینتی ، یرق آلات تابلویی و لوازم جانبی تابلو برق این محصولات را با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب تولید میکند.با ورود به سایت فروشگاه کاسپین تجهیز نیرو با انتخاب محصول مناسب نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *