تولید کننده انواع شمش مسی شینه پایه ریل با کیفیت

شما اینجا هستید:

مشخصات شمش یا شینه ی مسی ارت ۴ پیچ + قیمت

فهرست مطالب

از شمش مسی ارت ۴ پیچه می توانیم به منظور وصل کردن سیم های ارت مصرف کننده ها به سیم ارت اصلی مورد نظر استفاده کنیم . علاوه بر این موضوع می توانیم از همچین محصولی به منظوره استفاده عمومی در جعبه تست ارت و تابلوهای برق صنعتی و همینطور خانگی استفاده کنیم . این شینه های مسی ۴ عدد پیچ و واشر نمره ۶ را دارا می باشند .در خصوص وزن این محصول باید گفت که این محصول تقریبا در کل ۷۰ گرم وزن دارد .

در شمشارتمسی ۴ پیچه دو پایه برای آن طراحی می شود که این ۲ پایه طراحی شده باعث می شود این شمش مسی ارت بدون نیاز به مقره بتواند بر روی تابلو برق نصب شود . در نتیجه این اتفاق این محصول به طور کامل به بدنه تابلو برق متصل می شود .

شینه های مسی ارت ۴ پیچه تنها زمانی خریداری می شوند که برای مصارف خاص بخواهند مورد استفاده قرار بگیرند . قیمت و نرخ این شمش های مسی با در نظر گرفتن مشخصات و ویژگی این شمش ها ممکن است در بازار متغیر باشد با توجه به این معیار ها تعیین خواهد شد .

شمش ها در تابلو برق

شمس ها به عنوان هادی در تابلو برق عمل می کنند و وظیفه جمع آوری و توزیع انرژی الکتریکی را خواهند داشت. شمس مدلهای مختلفی هستند که معمولاً شمس ارت کاربرد بیشتری دارد. این محصولات شامل ترمینالی هستند که برای اتصال هادی حفاظتی از آنها استفاده می شود. شمس های مسی قدرت رسانایی بیشتری دارند. در واقع انرژی الکتریکی را با قدرت و سرعت بیشتری انتقال می دهند. همچنین در برابر بسیاری از شرایط مقاوم هستند. شمس ارت کاربردی ترین شمسی است که وجود آن در تابلو برق حیاطی است. شمس ها به عنوان یک محصول کاربردی با جریان الکتریکی رابطه مستقیمی دارند. از این رو سطح کیفیت آن از نظر ایمنی حائز اهمیت است. پس هنگام خرید شمس ارت ۴ پیچ مسی به کیفیت و علامت استاندارد وصول توجه داشته باشید.

 شمش یا همان شینه های نول و ارت اغلب از جنس مس ، آلومنیوم یا برنج ساخته و تولید می‌ شوند . در حقیقت این شمش ها و شینه ها وظیفه ی توزیع جریان الکتریکی را در میان انشعاب هایی که به آن ها وصل است را دارد .

نکات و جزئیات استفاده شمش ارت ۴ پیچ

این شینه هایی که از جنس مس ساخته می شوند در زمینه ی وصل کردن سیم های ارتی که در مدار وجود دارند که در تابلوهای برق خانگی و صنعتی وجود دارند مورد استفاده قرار گرفته می شوند  ساخت این شینه های مسی به گونه ای است که پایه هایی برای ان ها طراحی و ساخته شده است که با استفاده از این پایه ها برای روی تابلو برق وصل و نصب خواهند شد . در نتیجه ی این امر این شینه ها رسانایی بسیار بالایی دارند .

تفاوت شمش های نول و ارت

از لحاظ ساختار داخلی شمش های مسی  ارت به گونه ای طراحی و ساخته شده است که پس از نصب بتواند بر بروی تابلو برق قرار گرفته شود .

شمش های مسی ارت اغلب به بدنه تابلو های برق وصل می شود اما در شمش های مسی نول ، بین شمش مسی و بدنه  ارتباطی وجود ندارد .

شمش های مسی ارت در ۲ طرف خود پایه ای را دارا هستند و از این پایه هایی که در ۲ طرف وجود دارد جهت اتصال هادی حفاظتی به زمین مورد استفاده قرار گرفته می شود .

در حقیقت امر شمش های مسی نول به نوعی اتصال دهنده بین سیم  نول و دستگاه های الکتریکی به شمار می روند .

شکل ظاهری شینه های مسی ارت ۴ پیچ

شینه های مسی ارت با توجه به کارایی که دارند ، دارای سوراخ های از ۴ عدد تا ۲۴ عدد بوده ، که پیچ روی آن بسته خواهد شد . از لحاظ ویژگی ظاهری و شکل ظاهری آن اگر بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که شکل ظاهری آن ها در دو طرف خمیدگی ای در حدود ۹۰ درجه دارد ، و دو سوراخ در طرف دارد .

 شینه مسی ۴ پیچه ارت

این گروه از شمش مسی هم شبیه به شمش های نوع نول می باشد . شینه های مسی ارت هم  4 پیچ را دارا هستند و از ۲ طرف خمیده هستند .
برای این منظور که بتوانیم از این شینه ها  استفاده کنیم نیاز داریم که آن ها را دچار تغییر شکل کنیم . و تغییر شکل مورد نیاز ما در این بخش خم کردن این شمش هاست ؛خم کردن این شمش ها عموما به ۲ شیوه ی  دستی و دستگاهی انجام می شود . دستگاهی که این شمش ها را خم می کند دستگاه فلزکاری شینه نام دارد . خم کردن این شینه ها انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح راجب انواع آن می پردازیم . شینه از نظر خم به چهار دسته زیر تقسیم شده است .

خم شدن شینه در عرض

عموما  این مدل خم برای تغییر جهت مسیر شمش ها مورد استفاده قرار گرفته می‌شود . اغلب زاویه  90درجه برای خم در عرض در این شینه ها  در نظر گرفته می شود؛ ولی ما به ‌شکل دلخواه هم می‌توانیم زاویه برای آن ایجاد کنیم .

خم شدن شینه در ضخامت

می توان گفت که از این مدل خم برای ایجاد ارتباط بین قطعه هایی در کنار یکدیگر استفاده می شود .خم در ضخامت انواع مختلفی دارد برای نمونه خم در ضخامت به دو نوع دایره ‌ای و بیضوی انجام می شود . ولازمه ی این اتفاق حرارت دادن به آن است و چنانچه آن را گرم نکنیم نمی‌توانیم خم را به‌درستی ایجاد کنیم .

خم شدن شینه به شکل پله‌ای

اگر در نظر داشته باشیم که ۲ قطعه که می خواهیم خم کنیم به صورت هم‌تراز نباشند ، برای این منظور که قادر باشیم ارتباط الکتریکی را بین آن‌ دو ایجاد کنیم می توانیم از خم پله‌ای استفاده کنیم .

خم شدن شینه به صورت چرخشی

هر زمان که که لازم داشته باشیم که تغییر جهتی در سطح شمش ایجاد کنیم که در امتداد حرکت آن است می توانیم از خم چرخشی در شمش استفاده کنیم . البته باید در نظر داشته باشیم به این مدل خم در شمش ها تاب یا پیچش شمش نیز گفته می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *